Forum / Musik / Spotify
Sida: 1 2 3 4 Sista »
30 November, 2013 #1
Samuel
Skribent

Reg: 27 November, 2013
PSN: aiek

pm
Låt oss diskutera Spotify! Bästa apparna och musiken!?
Har du någon spellista du kan rekommendera?

"Spotify är ett svenskt multinationellt företag med en online-musiktjänst för att lyssna till strömmad musik över Internet." - Wikipedia
30 November, 2013 #2
Chibi
Administratör

PSN: Chibisuke86

www   pm
Kan starkt rekommendera Radiofy en spellisttjänst som uppdateras efter 172 radiostationer inklusive de mest kända svenska.
30 November, 2013 #3
Samuel
Skribent

pm
Kan starkt rekommendera Radiofy en spellisttjänst som uppdateras efter 172 radiostationer inklusive de mest kända svenska.

Den har jag använt flitigt, dock inte på senaste tiden så blev ganska förvånad över sidans layout nu när jag besökde den. Verkligen ett ansiktslyft sen senast jag besökde.

Minns också att de verkade ha problem med att visa alla resultat eller liknande när man sökte förut, då jag bara kunde få upp senaste spelade låtarna och inte gamla från 2011. Men just nu verkar det fungera bra i.a.f.
30 November, 2013
Senast uppdaterad 30 November, 2013.
Chibi
Administratör

www   pm
Den har jag använt flitigt, dock inte på senaste tiden så blev ganska förvånad över sidans layout nu när jag besökde den. Verkligen ett ansiktslyft sen senast jag besökde.

Minns också att de verkade ha problem med att visa alla resultat eller liknande när man sökte förut, då jag bara kunde få upp senaste spelade låtarna och inte gamla från 2011. Men just nu verkar det fungera bra i.a.f.
Okej, använder inte sidan till de utan lägger till top100 (år) på favoritkanalerna så har jag de på offline nerladdning på mobilen så jag ständigt har spellistor med lite mer variation än mina egna.
2 December, 2013
Senast uppdaterad 2 December, 2013.
Samuel
Skribent

pm
Okej, använder inte sidan till de utan lägger till top100 (år) på favoritkanalerna så har jag de på offline nerladdning på mobilen så jag ständigt har spellistor med lite mer variation än mina egna.

Det är faktiskt en smart idé. Söker alltid ny musik som jag inte valt ut. Man kan enkelt bli less på sin egna musik om man inte byter ut den tillräckligt ofta.

En app i Spotify jag rekommenderar är "TuneWiki". Ibland lyssnar man på sånger och kanske blir osäker på vad som sjungs. Då är det enklare att bara trycka på en knapp i Spotify för att läsa låttexten istället för att googla efter låttexten.
4 December, 2013 #6
Samuel
Skribent

pm
Rekommenderar er att testa http://www.spotify.com/2013
Tryck på knappen "You" och logga in så ni kan se vad ni lyssnat på mest. Jag kom fram till att jag betalat 0.037 kronor per spelad låt. Det är billigt och bra!
4 December, 2013 #7
Chibi
Administratör

www   pm
Rekommenderar er att testa http://www.spotify.com/2013
Tryck på knappen "You" och logga in så ni kan se vad ni lyssnat på mest. Jag kom fram till att jag betalat 0.037 kronor per spelad låt. Det är billigt och bra!
Oj, de var billigt. Jag landade på bara 0.094 kr per låt.
17 December, 2013 #8
Chibi
Administratör

www   pm
Slösurfa lite och såg detta, för alla som står ut med reklamen :) http://www.swedroid.se/spotify-blir-gratis-pa-mobiler-och...
17 December, 2013 #9
Samuel
Skribent

pm
Slösurfa lite och såg detta, för alla som står ut med reklamen :) http://www.swedroid.se/spotify-blir-gratis-pa-mobiler-och...

Med tanke på hur många mer som använder mobilen idag är det nog ett steg i rätt riktning för Spotify när det kommer till antalet användare. Tidigare kunde man förvisso använda Spotify som någon sorts musikspelare för sina egna låtar på mobilen även om man inte hade Premium, men musikspelaren är i sig inte det grymma med Spotify.

Utan det grymma med Spotify är just antalet låtar till det billiga priset man kan lyssna på. Så nu när även mobilanvändare kan se hur grymt Spotify är så kommer fler köpa premium. Det är åtminstone mina tankar om detta beslut.
17 December, 2013 #10
FeBBe33
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: FeBBe33
Klan: [IDJ]

pm
Har testat det men det dåliga är ju att man måste skapa playlist sen kan man bara ta schuffel playlist, så du kan inte söka på enstaka låtar och välja att spela just dem. sen kan du bara hoppa över tror det är 4 låtar per timme i din blandade spelista. Så det är ganska dåligt engetligen om du inte redan har en spelista som du vill köra schuffel på.
Born To Be A Geek
17 December, 2013 #11
EnDumEn
Medlem

PSN: EnDumEn

pm
Har testat det men det dåliga är ju att man måste skapa playlist sen kan man bara ta schuffel playlist, så du kan inte söka på enstaka låtar och välja att spela just dem. sen kan du bara hoppa över tror det är 4 låtar per timme i din blandade spelista. Så det är ganska dåligt engetligen om du inte redan har en spelista som du vill köra schuffel på.

Det är väl dock så man oftast lyssnar på Spotify? Iaf jag, och enligt Daniel Ek, de flesta användare av Spotify. Därav upplägget.
PS3 80gb | 42LM669T | Onkyo TX-SR605 | iPhone 6 64GB | iPad 4 | Apple TV4 |
17 December, 2013 #12
Seb
Medlem

pm

Hur är det med nedladdade offline-listor? Går det att välja låtar där?
Malmö FF ** - Atlético de Madrid - Newcastle United
17 December, 2013 #13
Samuel
Skribent

pm
Hur är det med nedladdade offline-listor? Går det att välja låtar där?
Man måste ha "Premium" för att kunna ha offline-låtar, så svaret blir väl nej.
17 December, 2013 #14
Seb
Medlem

pm
Man måste ha "Premium" för att kunna ha offline-låtar, så svaret blir väl nej.

Ok då får väl prenumerationen vara kvar då jag använder offlinelistor i princip hela tiden
Malmö FF ** - Atlético de Madrid - Newcastle United
17 December, 2013 #15
Samuel
Skribent

pm
Ok då får väl prenumerationen vara kvar då jag använder offlinelistor i princip hela tiden
Jag tycker det är värt att ha Premium. Det är väldigt lite pengar man betalar för att få tillgång till ett så stort musikbibliotek.
Sida: 1 2 3 4 Sista »