Forum / Hårdvara / Dualshock 4
Sida: 1 2 3 4 Sista »
30 November, 2013 #1
Samuel
Skribent

Reg: 27 November, 2013
PSN: aiek

pm
Hur känns dualshock 4?

Jag själv tycker om DS3 (kontrollen till PS3) mycket och passade mina händer. Men det är verkligen inte alla som håller med mig, många tyckte att den var obekväm och för liten. Men vad tycker ni om dualshock 4, är den bättre än DS3?

Finns det något som är dåligt med den?
30 November, 2013 #2
malajo
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: malajo74

pm
Dåligt....priset kanske?
Jag tycker den är skönare att hålla men har bara spelat en liten liten stund med den. Antar att batteri-tiden kommer vara sämre med tanke på dom nya funktionerna i den.

30 November, 2013 #3
Samuel
Skribent

pm
Dåligt....priset kanske?
Jag tycker den är skönare att hålla men har bara spelat en liten liten stund med den. Antar att batteri-tiden kommer vara sämre med tanke på dom nya funktionerna i den.

Det stämmer med batteritiden. Enligt FZ så är batteritiden ungefär 7 timmar, på dualshock 3 var den uppemot 20 om jag inte minns helt fel.
30 November, 2013 #4
SilentSolid
Medlem

PSN: silents0lid098

www   pm
Man borde kunna släcka led lampan där bak till spel som inte behöver den. ex killzone använder den på det sättet att om man blir skadad så börjar den lysa röd och sånt har jag för mig. Onödig gimmick tycker jag personligen.

På det sättet kanske man skulle kunna spara lite batteri xD
Spelar Just Nu : Dying Light (PC) - Dark Souls 3 (PC)
30 November, 2013 #5
Samuel
Skribent

pm
Man borde kunna släcka led lampan där bak till spel som inte behöver den. ex killzone använder den på det sättet att om man blir skadad så börjar den lysa röd och sånt har jag för mig. Onödig gimmick tycker jag personligen.

På det sättet kanske man skulle kunna spara lite batteri xD

Är det kanske tillomed lite störande om man har det mörkt i rummet?
30 November, 2013
Senast uppdaterad 30 November, 2013.
SilentSolid
Medlem

www   pm
Är det kanske tillomed lite störande om man har det mörkt i rummet?

Kan hända. Men lampans syfte är ju egentligen bara om man spelar vissa spel med kameran så den ska kunna se vars kontrollen är. (Som en move kontroll)

Förutom det så skulle det inte behöva blinka och ha sig där bak. Vem fan kollar på baksidan av kontrollen för att se hur mkt hälsa man har kvar. kom igen xD
30 November, 2013 #7
Samuel
Skribent

pm
Något som jag tycker är oerhört dåligt är att man bara kan använda fyra kontroller samtidigt. På PS3 kunde man använda 7, så ett riktigt dåligt steg bakåt. Desto fler man kan spela med på NHL och FIFA, desto roligare blir det.
30 November, 2013 #8
SilentSolid
Medlem

www   pm
Något som jag tycker är oerhört dåligt är att man bara kan använda fyra kontroller samtidigt. På PS3 kunde man använda 7, så ett riktigt dåligt steg bakåt. Desto fler man kan spela med på NHL och FIFA, desto roligare blir det.
Jodå det är klart: Men för mig är det inte direkt ett problem då jag spelar med 1 annan person samtidigt på samma konsol max.

Men har aldrig förstått varför man kunde vara 7 personer på ps3 och inte 8 istället :/
30 November, 2013 #9
Samuel
Skribent

pm
Jodå det är klart: Men för mig är det inte direkt ett problem då jag spelar med 1 annan person samtidigt på samma konsol max.

Men har aldrig förstått varför man kunde vara 7 personer på ps3 och inte 8 istället :/

Det har inte hänt ofta att jag spelat med sex andra personer heller, men när det väl hänt så har det helt klart varit guldvärt.
30 November, 2013 #10
Libra-75
Medlem

PSN: Libra-75

pm
Tycker DS4:an är bättre på i stort sätt all fronter än DS3:an. Dom analoga spakarna är skönare och känns som dom har mer precision, nästan inget glapp alls. När man väl vant sig vid att använda L2/R2 så är dom också betydligt skönare än på DS3. Plus att jag tycker att kontrollen ligger bättre i händerna (bättre utformad). Sen är den lite tyngre än DS3:an.
30 November, 2013 #11
Samuel
Skribent

pm
Tycker DS4:an är bättre på i stort sätt all fronter än DS3:an. Dom analoga spakarna är skönare och känns som dom har mer precision, nästan inget glapp alls. När man väl vant sig vid att använda L2/R2 så är dom också betydligt skönare än på DS3. Plus att jag tycker att kontrollen ligger bättre i händerna (bättre utformad). Sen är den lite tyngre än DS3:an.
Hur känns det att nå share-knappen. Har nämligen hört att många tycker den är svår att nå.
30 November, 2013 #12
Megaman
Medlem

PSN: martin_1984_

pm
Helt klart bästa kontrollen. Inte känt på XB1, nen enligt dom åsikter man läst ska den vara sämre än 360.
Otroligt skön att spela med. Inte lärt mig var Share och Options sitter än utan att man får kolla eller känna sig för, men det kommer väl.
Batteritiden stör jag inte mig på då jag inte spelar längre än 6-7 tim som den ska hålla och spelar jag själv så har jag två att byta med.
Dom verkar dessutom ladda jävligt fort! Iaf på min Dual Charger.
Inte provat fps-spel än. Antar att det sätter mest prov på kontrollen.
-Megaman-
1 December, 2013 #13
Libra-75
Medlem

PSN: Libra-75

pm
Hur känns det att nå share-knappen. Har nämligen hört att många tycker den är svår att nå.

Det är ju inte direkt svårt att nå den, det svåra ligger nog snarare i att vänja sig vid var den är på kontrollen. Än så länge måste man tänka sig för eftersom det är ganska nytt.
1 December, 2013 #14
malajo
Medlem

PSN: malajo74

pm
Om jag tvunget ska klaga på något så e det nog att share och option-knapparna inte sticker ut så mycket.
Nu har jag inte alls spelat mycket så det kommer kanske med tiden men jag tycker inte man "känner" knapparna så mycket. Jag menar alltså att det är svårare att känna sig fram till var dom sitter om man jämför med gamla start och select-knapparna.
1 December, 2013 #15
freddus
Skribent

Reg: 28 November, 2013
PSN: freddus

pm
Gummit på spakarna kommer att bli ett problem.
Annars så är kontrollen ett stort steg framåt och sitter riktigt bra i handen.
Sida: 1 2 3 4 Sista »