Forum / Allmänt om PS4 / PS4 - Frågor och svar
Sida: « Första 59 60 61 62
14 December, 2015 #901
Chibi
Administratör

Reg: 27 November, 2013
PSN: Chibisuke86

www   pm
När kommer uppdateringen o notisen som gör det möjligt att se när ens vänner kommer "online" på psn?
Som sagt finns väl inget officiellt uttalande om frågan på länge, så Sony verkar ha glömt av denna efterfrågade saken.
14 December, 2015 #902
Samuel
Skribent

Reg: 27 November, 2013
PSN: aiek

pm
När kommer uppdateringen o notisen som gör det möjligt att se när ens vänner kommer "online" på psn?
Som sagt finns väl inget officiellt uttalande om frågan på länge, så Sony verkar ha glömt av denna efterfrågade saken.
Tror inte ens det finns något officiellt uttalande alls kring den funktionen. Endast bilder från en video, som egentligen berörde annat men kom från officiellt håll.
14 December, 2015
Senast uppdaterad 14 December, 2015.
norway
Medlem

Reg: 31 Mars, 2014
PSN: jokingnutria

www   pm
Tror inte ens det finns något officiellt uttalande alls kring den funktionen. Endast bilder från en video, som egentligen berörde annat men kom från officiellt håll.
Ni vi behöver inte det längre då. pojkar
Kiss army kiss Alive Paul Stanley Gene Simmons Peter Criss Ace Frehley
14 December, 2015 #904
grandespove
Skribent

Reg: 28 November, 2013
PSN: Grandespove
Klan: InNo

pm
tycker mest de fyller på med massa annat och glömmer det som användarna vill ha. Onlinenotiser har stått högt upp på listan sedan ps4 kom och det är 2 år sedan.
Ni vi behöver inte det längre då. pojkar

För att?
14 December, 2015 #905
norway
Medlem

Reg: 31 Mars, 2014
PSN: jokingnutria

www   pm
tycker mest de fyller på med massa annat och glömmer det som användarna vill ha. Onlinenotiser har stått högt upp på listan sedan ps4 kom och det är 2 år sedan.

För att?
Jag tänkte inte på morgondagen ni spela online så är det ok att se vennene loger på
Kiss army kiss Alive Paul Stanley Gene Simmons Peter Criss Ace Frehley
27 December, 2015 #906
MoDoiter
Medlem

Reg: 19 Januari, 2014
PSN: MoDoiter

pm
Hoppas det kommer någon sådan update inom snarast.
Framåt röd vit gröna!
27 December, 2015 #907
Steefmachine
Speluppdaterare

Reg: 13 December, 2013
PSN: Steefmachine

pm
Hoppas det kommer någon sådan update inom snarast.
du får nog vänta ett bra tag på den :)
28 December, 2015 #908
MoDoiter
Medlem

pm
du får nog vänta ett bra tag på den :)

Du tror det alltså? ;)
Framåt röd vit gröna!
28 December, 2015 #909
Steefmachine
Speluppdaterare

Reg: 13 December, 2013
PSN: Steefmachine

pm
Du tror det alltså? ;)

Nä, jag vet :)
4 Januari, 2016 #910
MoDoiter
Medlem

pm

Jaså? ;)
Framåt röd vit gröna!
13 Mars, 2016
Senast uppdaterad 13 Mars, 2016.
xRHx
Speluppdaterare

Reg: 29 November, 2013
PSN: xRHx
Klan: Showtime #3

www   pm
fler som har problem o köpa spel på psstore??? går inte använda paypal eller mitt bankkort för mig längre funkade jätte bra innan ? :( har inte ändrat på något vad är fel hjälp tack...
Speluppdaterare - PSForum.se
14 Mars, 2016 #912
Rasmus0419
Medlem

Reg: 14 Mars, 2016
PSN: Rassmus0419

pm
fler som har problem o köpa spel på psstore??? går inte använda paypal eller mitt bankkort för mig längre funkade jätte bra innan ? :( har inte ändrat på något vad är fel hjälp tack...

Har exakt samma problem.. har försökt köpa Hitman sen igårkväll men när man väl ska betala kommer det bara upp "kreditkortsinformationen ogiltig". Har gått hur bra som helst förut så ingen aning om vad felet är
16 Mars, 2016 #913
grandespove
Skribent

Reg: 28 November, 2013
PSN: Grandespove
Klan: InNo

pm

ring support som fixar felet. de tar väl bort all information som ligger inne och så måste du vänta i 24 timmar. Går kanske om du tar bort det själv och väntar 24h.

Inget vanligt fel enlig support, ha ha.
21 December, 2017
Senast uppdaterad 21 December, 2017.
baddbwoaii
Medlem

Reg: 5 December, 2013
PSN: baddbwoaii

pm
Är SONY Playstation inte kloka..? Eller är det fel på mig?

Har köpt två st PS4, en till mig och en till min minderåriga son.
Jag skapade ett PSN-ID till min son, och lade upp han som ett "underkonto" på mitt PSN-ID, på hans maskin. (Min maskin PS4 Pro är "Primära maskinen"

Gjorde så här för att kunna ha någon sorts koll på hans konto med åldersgränser osv, och för att kunna föra över pengar osv så han kan köpa spel/tillägg till sin maskin.

Märker dock att varken Netflix eller youtube går att laddas ner, då det av någon anledning verkar vara spärrat!? (Trots att jag testat med att tillåta allt innehåll på nätet och utan åldersbegränsningar i "Föräldrakontrollen")
Känns ju som en heeeelt retarderad funktion att kunna ha barnkonton om man ändå måste registrera sitt barn som vuxen i dess PSN-ID?

Stämmer detta, är det sant? Eller måste han ha PS+ på sitt konto för att kunna ladda ner och använda Netflix, youtube m.m?
För jag misstänker att jag måste köpa ett ps+ på hans PS4 där jag är vuxenanvändaren, då jag min egna PS4 Pro som Primära maskin?

Så alltså, är det så här det är? :/

1. Min son måste få ett nytt PSN-ID med en vuxen ålder på
(För att jag skall kunna agera förälder på hans PS4, med att sätta åldersbegr, pengaöverföring m.m)
2. Jag måste betala för 2 PS+ trots att mitt PSN-ID står som huvudkonto på båda maskinerna, men bara det ena är "Primära maskinen" (Detta för att vi skall kunna använda PS4:orna samtidigt online)
3. Kan jag radera hans nygjorda PSN-ID och skapa ett nytt, trots att han har ett PSN-ID på hans nygjorda epostadress, eller behöver jag skapa ett nytt epost-konto igen för han?
(vet inte hur många PSN-konton man kan ha på en email-adress)

Tacksam för svar, då jag försöker pussla ihop detta till Julafton :/
1 Januari, 2018 #915
Daniel
Medlem

Reg: 1 December, 2013

pm
Är SONY Playstation inte kloka..? Eller är det fel på mig?

Har köpt två st PS4, en till mig och en till min minderåriga son.
Jag skapade ett PSN-ID till min son, och lade upp han som ett "underkonto" på mitt PSN-ID, på hans maskin. (Min maskin PS4 Pro är "Primära maskinen"

Gjorde så här för att kunna ha någon sorts koll på hans konto med åldersgränser osv, och för att kunna föra över pengar osv så han kan köpa spel/tillägg till sin maskin.

Märker dock att varken Netflix eller youtube går att laddas ner, då det av någon anledning verkar vara spärrat!? (Trots att jag testat med att tillåta allt innehåll på nätet och utan åldersbegränsningar i "Föräldrakontrollen")
Känns ju som en heeeelt retarderad funktion att kunna ha barnkonton om man ändå måste registrera sitt barn som vuxen i dess PSN-ID?

Stämmer detta, är det sant? Eller måste han ha PS+ på sitt konto för att kunna ladda ner och använda Netflix, youtube m.m?
För jag misstänker att jag måste köpa ett ps+ på hans PS4 där jag är vuxenanvändaren, då jag min egna PS4 Pro som Primära maskin?

Så alltså, är det så här det är? :/

1. Min son måste få ett nytt PSN-ID med en vuxen ålder på
(För att jag skall kunna agera förälder på hans PS4, med att sätta åldersbegr, pengaöverföring m.m)
2. Jag måste betala för 2 PS+ trots att mitt PSN-ID står som huvudkonto på båda maskinerna, men bara det ena är "Primära maskinen" (Detta för att vi skall kunna använda PS4:orna samtidigt online)
3. Kan jag radera hans nygjorda PSN-ID och skapa ett nytt, trots att han har ett PSN-ID på hans nygjorda epostadress, eller behöver jag skapa ett nytt epost-konto igen för han?
(vet inte hur många PSN-konton man kan ha på en email-adress)

Tacksam för svar, då jag försöker pussla ihop detta till Julafton :/

Det räcker om du har PS+
Logga in på din sons ps4 och markera den som din primära, och sen lägger du till en användare och loggar in din son. Sen loggar du bara in på din ps4 pro som vanligt.
Nu räcker det att bara du har ps+ och köper spel mm så får båda tillgång till dom.
Sida: « Första 59 60 61 62