Forum / Allmänt om PS4 / PS4 - Frågor och svar
22 September, 2015 #871
rallie_86
Medlem

Reg: 1 December, 2013
PSN: rallie_86

www   pm
Jaha, det fanns ett demo... Borde kanske testat det innan jag beställde tearaway nyss då :)
Vet dock inte hur du ska lösa det.

Nä det är ett jävla dilemma!
Spelet i övrigt gillar jag skarpt! Mysfaktorn är hög xD
Nerd for life.
23 September, 2015 #872
rallie_86
Medlem

www   pm
Efter en 20 minuter i Sonys dyra jäkla telefonsupport har det löst sig..
Det enda ja behövde göra va att gå till [Inställningar] > [PlatStation™Network/Kontohantering] och välja [Återställ Licenser]

Om någon annan råkar ut för samma bugg så slipper ni ringa supporten ;)
Nerd for life.
25 September, 2015
Senast uppdaterad 25 September, 2015.
danneking
Medlem

Reg: 2 December, 2013
PSN: danne9king9

pm
Gummit på min handkontroll börjar spricka och Gamestop ville inte hjälpa mig då jag inte hade kvar mitt kvitto. Kontrollen är i nyskick annars.
Frågan nu är om de går att köpa en lös del och byta själv?
Är det någon som har nåt bra förslag på hur jag kan fixa kontrollen och var ja kan hitta delar billigt.
Fick även nr till Playstations support men dom lär väl inte heller göra nåt utan kvitto, eller?
25 September, 2015 #874
Steefmachine
Speluppdaterare

Reg: 13 December, 2013
PSN: Steefmachine

pm
Gummit på min handkontroll börjar spricka och Gamestop ville inte hjälpa mig då jag inte hade kvar mitt kvitto. Kontrollen är i nyskick annars.
Frågan nu är om de går att köpa en lös del och byta själv?
Är det någon som har nåt bra förslag på hur jag kan fixa kontrollen och var ja kan hitta delar billigt.
Fick även nr till Playstations support men dom lär väl inte heller göra nåt utan kvitto, eller?

svårt att få en ny utan kvitto.
25 September, 2015 #875
danneking
Medlem

pm
svårt att få en ny utan kvitto.

Jo de verkade så. Fick byta en PS3 kontroll utan kvitto en gång men de var kanske bara flyt den gången.

Många pimpar ju sina kontroller så de bör ju finnas massor av delar, både original och annat, frågan är bara var ja hittar de?
25 September, 2015 #876
Steefmachine
Speluppdaterare

Reg: 13 December, 2013
PSN: Steefmachine

pm
Jo de verkade så. Fick byta en PS3 kontroll utan kvitto en gång men de var kanske bara flyt den gången.

Många pimpar ju sina kontroller så de bör ju finnas massor av delar, både original och annat, frågan är bara var ja hittar de?

kanske räcker med något "grip"-gummi eller vad det nu kallas som finns i butiker..
annars får man börja kolla ebay eller bara googla efter controller parts
26 September, 2015 #877
Libra-75
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: Libra-75

pm

Om du bara ska ha gummiöverdrag (thumb grips) eller liknande så finns det nästan överallt (cdon t.ex.). Dom gör att spakarna inte direkt blir nå längre. Sen finns det ju förlängningar (Kontrol Freek o.dyl.) som även ger en effekt där du kan köra med högre sensitivity inställningar i spelen utan att förlora "finliret" så att säga. Kör själv med såna. Dock tar dom en stund att vänja sig med, men när man gjort det så vill man nästan inte köra utan. Rena reservdelar/utbytesdelar har jag inte koll på vart man kan få tag på, men det borde ju finnas nånstans tycker man.
26 September, 2015 #878
danneking
Medlem

pm
kanske räcker med något "grip"-gummi eller vad det nu kallas som finns i butiker..
annars får man börja kolla ebay eller bara googla efter controller parts
Om du bara ska ha gummiöverdrag (thumb grips) eller liknande så finns det nästan överallt (cdon t.ex.). Dom gör att spakarna inte direkt blir nå längre. Sen finns det ju förlängningar (Kontrol Freek o.dyl.) som även ger en effekt där du kan köra med högre sensitivity inställningar i spelen utan att förlora "finliret" så att säga. Kör själv med såna. Dock tar dom en stund att vänja sig med, men när man gjort det så vill man nästan inte köra utan. Rena reservdelar/utbytesdelar har jag inte koll på vart man kan få tag på, men det borde ju finnas nånstans tycker man.

Hade varit kul att pimpa kontrollen när ja ändå måste skruva upp den och byta men hittade inget som kändes kul...
Så de blev bara nya thumbsticks. Hittade 2 på ebay för 35kr med porto från England.
26 September, 2015 #879
apelipell
Medlem

PSN: joacim_apell

www   pm

Betalade du på kort kan du dra ut ett kontoutdrag från bankens hemsida. Det fungerar som ett köpebevis.
Testar mobiltelefoner, surfplattor och tillbehör: http://www.apetech.se/
26 September, 2015 #880
danneking
Medlem

pm
Betalade du på kort kan du dra ut ett kontoutdrag från bankens hemsida. Det fungerar som ett köpebevis.

Vad ska jag med köpbevis till? Om de inte skickas eller kommer bort?
Fick mail 1 timme efter att de hade postats så bör ha de hemma om någon dag...
26 September, 2015 #881
grandespove
Skribent

Reg: 28 November, 2013
PSN: Grandespove
Klan: InNo

pm
på gamestop på ditt ps4 :)
26 September, 2015 #882
apelipell
Medlem

PSN: joacim_apell

www   pm

Sorry, såg att jag hade citerat fel inlägg.

Menade detta: Gummit på min handkontroll börjar spricka och Gamestop ville inte hjälpa mig då jag inte hade kvar mitt kvitto.
Testar mobiltelefoner, surfplattor och tillbehör: http://www.apetech.se/
27 September, 2015
Senast uppdaterad 27 September, 2015.
Strero
Medlem

Reg: 27 September, 2015
PSN: Strero

pm
Jag lyckas inte ändra min profilbild i PS appen (Android). Får bara "Det går inte att ändra din profilbild" hela tiden. Någon som vet vad detta kan bero på?
28 September, 2015 #884
norway
Medlem

Reg: 31 Mars, 2014
PSN: jokingnutria

www   pm
Jag lyckas inte ändra min profilbild i PS appen (Android). Får bara "Det går inte att ändra din profilbild" hela tiden. Någon som vet vad detta kan bero på?
stor är upplösningen på bilden du som du försöker å ladda upp i ps
Kiss army kiss Alive Paul Stanley Gene Simmons Peter Criss Ace Frehley
30 November, 2015 #885
rallie_86
Medlem

www   pm
Har psforum någon "mötesplats" på psn?
Nerd for life.