Forum / Allmänt om PS4 / PS4 på 2 ställen
Sida: 1
24 Augusti, 2017 #1
Arvid19
Medlem

Reg: 24 Augusti, 2017
PSN: ifkarvid

pm
Mina föräldrar ska flytta isär och jag kommer att ha ett ps4 på varsitt ställe, kommer jag kunna spela samma spel på båda konsollerna eller kommer jag behöva köpa 2 spel?
Även, kommer jag kunna spela på mitt konto samtidigt som min brorsa kör på sitt?
24 Augusti, 2017 #2
Zarlor
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: Mr_Larsson

pm
Hmm....

Att ha 2 st borde inte vara något problem.
Om du köper spelet via PSN så har du det på download och när du sparar spel så se bara till att det synkroniseras online. Då har du samma sparning på både platserna.

Att använda konsolerna samtidigt borde också vara lugnt. Däremot kan ni inte spela samma spel samtidigt. 1 licens kan bara användas på en maskin vid en tidpunkt.
...Tror jag... Så vill ni spela tillsammans får ni köpa 2 kopior.

Annars kan du streama när du spelar och så ser han det samtidigt. Men det är kanske inte lika kul?

24 Augusti, 2017 #3
Arvid19
Medlem

Reg: 24 Augusti, 2017
PSN: ifkarvid

pm
Kommer min brorsa kunna spela samma spel på sitt eget konto också?

Jag får helt enkelt prova mig fram om vi kan spela samtidigt.
Tack

Hmm....

Om du köper spelet via PSN så har du det på download och när du sparar spel så se bara till att det synkroniseras online. Då har du samma sparning på både platserna.

Att använda konsolerna samtidigt borde också vara lugnt. Däremot kan ni inte spela samma spel samtidigt. 1 licens kan bara användas på en maskin vid en tidpunkt.

Annars kan du streama när du spelar och så ser han det samtidigt. Men det är kanske inte lika kul?
Hmm....

1 September, 2017 #4
PikadulverMan
Medlem

Reg: 29 Maj, 2014
PSN: PikadulverMan

pm
finns en grej du kan spela samma spel du köpt på dit konto med två olika konton :)
1 September, 2017 #5
PikadulverMan
Medlem

Reg: 29 Maj, 2014
PSN: PikadulverMan

pm
jag och min sambo delar jag köper spelen från mitt konto och vi spelar samma spel fast med två olika konton ;)
Sida: 1