Forum / Allmänt om PS4 / Barn under 13 spela online? Hur?
Sida: 1
5 Mars, 2017 #1
Andreas
Medlem

Reg: 5 Mars, 2017

pm
Hej, just skaffat ett ps4 och försökt fixa till med konton och allt. Nu har jag det problemet att min grabb inte är tillåten att spela online, tydligen något att göra med att han är under 13år, för min del får han gärna spela online, det gör han ju redan på sin dator så..

Nästan alla spel idag kräver ju att man är online.
Hur fixar man till att även barn under 13 kan spela online? Han har konto på psn och så vidare.. går det slå av den kontrollen någonstanns?

// Andreas
7 Mars, 2017 #2
joary639
Skribent

Reg: 3 December, 2013
PSN: joary639

pm
Hej, just skaffat ett ps4 och försökt fixa till med konton och allt. Nu har jag det problemet att min grabb inte är tillåten att spela online, tydligen något att göra med att han är under 13år, för min del får han gärna spela online, det gör han ju redan på sin dator så..

Nästan alla spel idag kräver ju att man är online.
Hur fixar man till att även barn under 13 kan spela online? Han har konto på psn och så vidare.. går det slå av den kontrollen någonstanns?

// Andreas
Hur vet spelet att din son är under 13? Om du skrivit in det någonstans är det väl bara fuländra det så han blir 13?
..trams gnitnogån..
9 Mars, 2017 #3
Samuel
Skribent

Reg: 27 November, 2013
PSN: aiek

pm
Gå in på Inställningar, Föräldrakontroller och därefter "Begränsa användningen av PS4-systemets funktioner". Där kan man välja olika nivåer beroende på vilken åldersgräns man vill sätta.
19 Mars, 2017 #4
Andreas
Medlem

Reg: 5 Mars, 2017

pm
Han får spela alla spel, är psn+ (onlinespel) som säger ifrån, så spel som är online går inte spela. Han startar upp spelet sedan kommer det upp att han inte har tillgång till internet onlinespelning. Har slagit av alla typer av begränsningar som går på honom annars.

Funkar annars, både min fru och jag kan spela online utan problem.

29 Maj, 2017 #5
Tennet
Medlem

Reg: 29 Maj, 2017

pm
Hej! Hittade du någon lösning på detta? Har själv precis skaffat ps4 ocb mina barn (7 och 10 år) vill spela Overwatch, men det går inte att starta pga åldersbegränsningarna för Playstation Network...

Jag har skapat var sitt underkonto till dem och stängt av "föräldrarkontrollen" för spel mm, men det går fortfarande inte att starta. Samma sak gäller Online-funktionerna i NHL17 och Fifa, det funkar inte omnågon av killarnas underkonton är inloggade?

Loggar jag ut dem så kan de spela med mitt Master-konto.. men vill gärna att de ska kunna använda sina egna kontonför statistik mm.

Tacksam för svar!

/ Frederik
29 Maj, 2017 #6
He-Man089
Medlem

Reg: 2 December, 2013
PSN: He-Man089

pm
Kanske finns något här som kan hjälpa.
http://manuals.playstation.net/document/sw/ps4/settings/s...

http://manuals.playstation.net/document/sw/ps4/settings/r...

Låter som att dom inte kan spela spel online... Overwatch är online -only

"Beroende på barnets ålder kan ett meddelande visas där du tillfrågas om du vill tillåta ditt barn att ansluta till PlayStation™Network. Som förälder eller målsman kan du begränsa åtkomsten till onlinefunktioner innan du tillåter ditt barn att ansluta till PlayStation™Network.
Du kan lägga till ditt barn som användare även om du inte tillåter henne/honom att ansluta till PlayStation™Network.
"
"Laugh and grow fat"
6 Juni, 2017 #7
PikadulverMan
Medlem

Reg: 29 Maj, 2014
PSN: PikadulverMan

pm
har kanske med att deras ålder är för liten. Menar om du ska skriva in ålder och så kanske ni skrivit in 2004 när han föddes.
Då ser ju PSN det =/ prova att skapa ett nytt konto med dina personuppgifter men till han ?
Sida: 1