Sida: 1 2 3
Omröstning

Kommer ni köpa PS4 PRO?

Ja, jag har förhandsbokat: 0% Ja: 0% Ja, men senare: 31% Kanske: 15% Nej, men PS4 slim: 0% Nej: 54%
30 Mars, 2016
Senast uppdaterad 8 September, 2016 av en moderator.
norway
Medlem

Reg: 31 Mars, 2014
PSN: jokingnutria

www   pm
New PS4 Delivers "Ultra-High Definition Resolution Graphics," Report Says
Yet another report claims Sony is working on a more powerful PlayStation 4.
http://www.gamespot.com/articles/new-ps4-delivers-ultra-h...
Kiss army kiss Alive Paul Stanley Gene Simmons Peter Criss Ace Frehley
1 April, 2016 #2
MoDoiter
Medlem

Reg: 19 Januari, 2014
PSN: MoDoiter

pm
Känns onödigt att det ska komma en till PS4 version..
Framåt röd vit gröna!
1 April, 2016 #3
norway
Medlem

www   pm
Känns onödigt att det ska komma en till PS4 version..
ar till vr du
1 April, 2016 #4
MoDoiter
Medlem

Reg: 19 Januari, 2014
PSN: MoDoiter

pm

??
Framåt röd vit gröna!
1 April, 2016 #5
Chibi
Administratör

Reg: 27 November, 2013
PSN: Chibisuke86

www   pm
Nja, upplösningen blir inte bättre på PS VR för att de kommer ny konsol. Möjligtvis de bygger in extra lådan men inget som rykterna talar om. Jag är fortfarande skeptisk till att något är sant av detta...
3 April, 2016
Senast uppdaterad 3 April, 2016.
norway
Medlem

www   pm
Nja, upplösningen blir inte bättre på PS VR för att de kommer ny konsol. Möjligtvis de bygger in extra lådan men inget som rykterna talar om. Jag är fortfarande skeptisk till att något är sant av detta...

leta efter «Playstation 4.5» er ment å bringe 4K spillstøtte og bedre VR ytelse til konsollen........

"Playstation 4.5" är att föra 4K spel stöd och bättre prestanda VR att trösta
http://itavisen.no/2016/04/02/ikke-tilhenger-av-a-lansere...
3 April, 2016 #7
Chibi
Administratör

www   pm
leta efter «Playstation 4.5» er ment å bringe 4K spillstøtte og bedre VR ytelse til konsollen........

"Playstation 4.5" är att föra 4K spel stöd och bättre prestanda VR att trösta
http://itavisen.no/2016/04/02/ikke-tilhenger-av-a-lansere...
Som sagt högre prestanda för VR lär nog inte påverka något förutom de avseendet att man vill ta bort extra lådan i sammanhanget... Lådan+ps4:a lär liksom ha möjligheten att maxa VR-glasögona oavsett...

Som sagt är skeptisk till att någon ps4,5 eller 4k är påväg, ännu mer skeptisk till dubbla prestandan på cpu:n jämfört med ps4:an som några påstått.
19 April, 2016 #8
He-Man089
Medlem

Reg: 2 December, 2013
PSN: He-Man089

pm
Mer rykten om "PS4.5"
PlayStation 4.5 Codenamed “NEO”, Games Will Ship With “Base Mode” and “NEO Mode”
"Laugh and grow fat"
19 April, 2016 #9
Steefmachine
Speluppdaterare

Reg: 13 December, 2013
PSN: Steefmachine

pm

Är ju bra att dom inte gör nya exklusiva titlar, utan att de som vill tryggt kan sitta på sina enheter utan att känna sig tvingad till att uppgradera.
Även fast jag själv kommer vilja ha en högre presterande maskin..
19 April, 2016 #10
He-Man089
Medlem

Reg: 2 December, 2013
PSN: He-Man089

pm
Är ju bra att dom inte gör nya exklusiva titlar, utan att de som vill tryggt kan sitta på sina enheter utan att känna sig tvingad till att uppgradera.
Även fast jag själv kommer vilja ha en högre presterande maskin..

Jo, det är bra. Jag kommer också köpa "NEO". Undra om/hur det kommer påverka Sonys flyt när det väl blir officiellt (värkar ju vara sant)
"Laugh and grow fat"
20 April, 2016 #11
norway
Medlem

www   pm
Original PS4
http://www.giantbomb.com/articles/sources-the-upgraded-pl...
CPU: 8 Jaguar Cores at 1.6 GHz
GPU: AMD GCN, 18 CUs at 800 MHz
Memory: 8 GB GDDR5, 176 GB/s

NEO
CPU: 8 Jaguar Cores at 2.1 GHz
GPU: Improved AMD GCN, 36 CUs at 911 MHz
Memory: 8 GB GDDR5, 218 GB/s
20 April, 2016 #12
rallie_86
Medlem

Reg: 1 December, 2013
PSN: rallie_86

www   pm
Hoppas det inte dröjer allt för länge till släpp. Sjukt taggad! Haha :D
Nerd for life.
23 April, 2016
Senast uppdaterad 23 April, 2016.
HeathenS
Medlem

Reg: 13 Mars, 2014
PSN: xHeath22

pm
Vad jag läst/förstår så kommer det inte fungera med "crossplay" mellan konsolerna/spelen, utan typ delat psn för att förklara det. Tråkigt när psn har grymt mycket folk online för tillfället i sport spel osv.. blir skapligt tapp där.. eller köper alla denna maskin?.. tilltalar den även publiken som inte har 4k tv? 4k måste gälla enbart ting som film osv..? Blir det bättre grafik i spelen fast man inte har 4k tv? Inte så insatt i detta.. :)

Edit; läste länken högst upp, fick lite svar.. tycker det står olika överallt, blir lite förvirrad :)
23 April, 2016 #14
Chibi
Administratör

www   pm
Vad jag läst/förstår så kommer det inte fungera med "crossplay" mellan konsolerna/spelen, utan typ delat psn för att förklara det. Tråkigt när psn har grymt mycket folk online för tillfället i sport spel osv.. blir skapligt tapp där.. eller köper alla denna maskin?.. tilltalar den även publiken som inte har 4k tv? 4k måste gälla enbart ting som film osv..? Blir det bättre grafik i spelen fast man inte har 4k tv? Inte så insatt i detta.. :)

Edit; läste länken högst upp, fick lite svar.. tycker det står olika överallt, blir lite förvirrad :)
Om man ska tro rykterna så är de överlag inne på crossplay, finns faktiskt inget som pekar på att spelarna skulle separeras mellan modellerna. Idag pratar både Microsoft och Sony om möjligheten att ha crossplay mellan Xbox och Playstation...

Så i sånt läge kommer inte separation mellan dessa ske...
23 April, 2016 #15
Chibi
Administratör

www   pm
De har däremot pratas om hur vidare kommer spel enbart för Neo, men senare rykten pekar på att så inte är fallet...
Sida: 1 2 3