Forum / Allmänt om PSForum / Viktigt: Buggar & Fel
Sida: 1 2 3 4 Sista »
28 November, 2013
Senast uppdaterad 1 December, 2013.
Egon
Administratör

Reg: 27 November, 2013
PSN: Kunglig

pm
Rapportera gärna buggar och fel här!

Tråden är inte för "Synpunkter eller Frågor" den tråden hittas här.
29 November, 2013
Senast uppdaterad 1 December, 2013.
Chibi
Administratör

PSN: Chibisuke86

www   pm
Klickar jag på en nyhet t.ex. Nyeter på PSForum så kan jag klicka på "Bevaka tråden".

Väljer jag sedan att Gå till nyheten så finns där en "Bevaka nyheten".
Klickar jag i denna, då försvinner krysset i bevaka tråden.

(Det är kanske så att om man bevakar nyheten så bevakas även tråden? Men den är inte ikryssad i alla fall.)
Detta är en bugg och skulle egentligen rapporteras här. Ska nog ta en titt på de imorgon :)

Edit: Testade och här funkar de som de skulle, tråden och nyhet är samma sak i detta sammanhanget.

Edit2: Mycket riktigt saknas markering att man har tryckt i att följa nyheten på just nyhetssidan. Tar en titt på de imorgon.
29 November, 2013 #3
Zarlor
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: Mr_Larsson

pm
Detta är en bugg och skulle egentligen rapporteras här. Ska nog ta en titt på de imorgon :)

Edit: Testade och här funkar de som de skulle, tråden och nyhet är samma sak i detta sammanhanget.

Edit2: Mycket riktigt saknas markering att man har tryckt i att följa nyheten på just nyhetssidan. Tar en titt på de imorgon.

Sorry. Den ena delen av inlägget skulle mycket riktigt varar här.

En annan sak är bannern PSFORUM.SE. Den skall vara klickbar för att komma tillbaka till förstasidan. Det är det bara ibland. Sådär hälften av gångerna jag testar klicka på den. Ibland har jag vanlig muspekare, ibland har jag vänster pekfinger (som indikerar att man kan klicka på bilden).
29 November, 2013 #4
Egon
Administratör

PSN: Kunglig

pm
En annan sak är bannern PSFORUM.SE. Den skall vara klickbar för att komma tillbaka till förstasidan. Det är det bara ibland. Sådär hälften av gångerna jag testar klicka på den. Ibland har jag vanlig muspekare, ibland har jag vänster pekfinger (som indikerar att man kan klicka på bilden).

Jag har fixat det nu. Det berodde på att bara en liten del, översta tredjedelen av loggan var klickbar.
Nu kan du klicka över ett betydligt större område, framförallt mer åt höger.
29 November, 2013 #5
Zarlor
Medlem

PSN: Mr_Larsson

pm
Står att jag har 3 forumsnotiser olästa i markeringen. Klickar jag finns där inga alls. Jag har provat att klicka på den tillfälliga lösningen.

Kamske försvinmer när det kommer ett nytt inlägg? Oavsätt finns där trndenser till knasig räknare.
29 November, 2013
Senast uppdaterad 29 November, 2013.
Brum
Medlem

PSN: Brummeister

pm
Får ett felmeddelande när jag försöker ladda upp en ny profilbild.
"Felmeddelande
•[0] Bilden får enbart vara i formaten png/jpg/gif."
Och ja, bilden är såklart i något utav dessa format och det spelar heller ingen roll om jag spar ner den i annat format så får jag fortfarande samma felmeddelande.

Red: Jag har en till bugg; I min android-telefon så blir andras profilbilder/avatarer avskalade med en rund ring, medans här via datorn så är ingen bild avskalad.

Red. 2: Om man tittar på mitt inlägg i "Gissa filmen"-tråden så blir det under varje citering en svart box i vänsterkant, samt att tecknen för radbrytning inte försvinner efter min citering till Zarlor.
Världsledande i mest uppladdade bilder, hedersmedlem och matade folk med cheeseburgare
29 November, 2013 #7
Chibi
Administratör

www   pm
Står att jag har 3 forumsnotiser olästa i markeringen. Klickar jag finns där inga alls. Jag har provat att klicka på den tillfälliga lösningen.

Kamske försvinmer när det kommer ett nytt inlägg? Oavsätt finns där trndenser till knasig räknare.
Mycket märkligt, har två st jag med och ändå har man ju felsökt de systemet i en hel vecka i februari och inte sett några fel sedan dess.

Får ett felmeddelande när jag försöker ladda upp en ny profilbild.
"Felmeddelande
•[0] Bilden får enbart vara i formaten png/jpg/gif."
Och ja, bilden är såklart i något utav dessa format och det spelar heller ingen roll om jag spar ner den i annat format så får jag fortfarande samma felmeddelande.
Vilket system använder du? Galleri-uppladdning eller ladda upp direkt i inställningarna?
Red: Jag har en till bugg; I min android-telefon så blir andras profilbilder/avatarer avskalade med en rund ring, medans här via datorn så är ingen bild avskalad.
Bilderna ser ut så i forumet.
Red. 2: Om man tittar på mitt inlägg i "Gissa filmen"-tråden så blir det under varje citering en svart box i vänsterkant, samt att tecknen för radbrytning inte försvinner efter min citering till Zarlor.
Märklig bugg, ska ta en titt på de.
29 November, 2013 #8
Brum
Medlem

PSN: Brummeister

pm
Märklig bugg, ska ta en titt på de.

Jag använda mig av direktuppladdningen.
Världsledande i mest uppladdade bilder, hedersmedlem och matade folk med cheeseburgare
29 November, 2013 #9
Murvel
Medlem

PSN: Murvel

pm
Jag lyckas inte heller ladda upp bilder.
Varken i Galleri-uppladdning eller att ladda upp direkt i inställningarna.

Felmeddelande
•[0] Bilden får enbart vara i formaten png/jpg/gif.
Smokin' Jesus titty cinnamon! That is a monster! That's gonna be sweet! - Scooter
29 November, 2013
Chibi
Administratör

www   pm
Klickar jag på en nyhet t.ex. Nyeter på PSForum så kan jag klicka på "Bevaka tråden".

Väljer jag sedan att Gå till nyheten så finns där en "Bevaka nyheten".
Klickar jag i denna, då försvinner krysset i bevaka tråden.

(Det är kanske så att om man bevakar nyheten så bevakas även tråden? Men den är inte ikryssad i alla fall.)
Fixat :)
29 November, 2013
Chibi
Administratör

www   pm
Jag använda mig av direktuppladdningen.
Jag lyckas inte heller ladda upp bilder.
Varken i Galleri-uppladdning eller att ladda upp direkt i inställningarna.

Felmeddelande
•[0] Bilden får enbart vara i formaten png/jpg/gif.
Fick aldrig felmeddelandet märkligt nog men funkade gjorde de inte. Bör funka nu även fast kan vara lite delay innan koden börjar rulla.
29 November, 2013 #12
EnDumEn
Medlem

PSN: EnDumEn

pm
Det blir väldigt konstiga resultat om man söker efter en användare i sökrutan.
PS3 80gb | 42LM669T | Onkyo TX-SR605 | iPhone 6 64GB | iPad 4 | Apple TV4 |
29 November, 2013 #13
Chibi
Administratör

www   pm
Det blir väldigt konstiga resultat om man söker efter en användare i sökrutan.
Done :)
29 November, 2013 #14
Murvel
Medlem

PSN: Murvel

pm
Fick aldrig felmeddelandet märkligt nog men funkade gjorde de inte. Bör funka nu även fast kan vara lite delay innan koden börjar rulla.

Bytte webbläsare vilket löste problemet för min del
Smokin' Jesus titty cinnamon! That is a monster! That's gonna be sweet! - Scooter
29 November, 2013
Chibi
Administratör

www   pm
Jag vill också komma med en bugg. :-)
Om man redigerar ett inlägg så står det senast redigerad för x minuter sedan. Men tiden verkar inte räkna från när inlägget var redigerad, utan snarare när inlägget gjordes.
Done :)

Bytte webbläsare vilket löste problemet för min del
Vilken webbläsare funkar de inte i?
Sida: 1 2 3 4 Sista »