Forum / Nyheter / Playstation 2 fyller 15 år idag
Sida: 1
Omröstning

Har du ägt en Playstation 2-konsol?

Ja: 57% Inte bara en, flera stycken: 37% Nej, men har spelat på en: 7% Nej: 0%
4 Mars, 2015 #1
Samuel
Skribent

Reg: 27 November, 2013
PSN: aiek

pm
Vi gratulerar! Vi gratulerar! Vi gratulerar på din födelsedag! Med blommor och blader! Vi firar denna dagen. Vi gratulerar på din födelsedag!

Gå till nyheten
5 Mars, 2015 #2
norway
Medlem

Reg: 31 Mars, 2014
PSN: jokingnutria

www   pm
Deven är ps2 15 år
Kiss army kiss Alive Paul Stanley Gene Simmons Peter Criss Ace Frehley
5 Mars, 2015 #3
Solid
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: kranti84

pm
Gamla minne man har med ps2 :)
I am like you. I have no name.
7 Mars, 2015 #4
Samuel
Skribent

pm
Gamla minne man har med ps2 :)
Oja! Det spel jag minns mest är Ratchet & Clank: Gladiator samt Svampbob Fyrkant: Tystnad, tagning, tvättsvamp! Inga specifika minnen ur de spelen men många glada timmar!
7 Mars, 2015 #5
norway
Medlem

Reg: 31 Mars, 2014
PSN: jokingnutria

www   pm
jag minns nu förstört Ridge Racer V spelet, Spelet var i ps2 och när jag set up ps2 vad spelet förstördes se bild du
http://img.mundivideojuegos.com/wp-content/uploads/2009/12/ps2.jpg
Kiss army kiss Alive Paul Stanley Gene Simmons Peter Criss Ace Frehley
12 Mars, 2015 #6
SilentSolid
Medlem

PSN: silents0lid098

www   pm
Synd bara att bilden skalas och är väldigt dålig på moderna hd tvn, Även om man använder komponent istället för scart som brukar vara det vanligaste man använder för bild.

Är ju ibland man får lite smålust att starta gamla spel. Men kan inte direkt uppskatta spelen lika mycket nå mera på hdtvn. Men något som man inte direkt har tänkt förut på är att konsolen stödjer upplösning upp till 1080i. Inte många spel som nyttjar det, Men om jag minns rätt så är Gran Turismo 4 bland dom få som gör det. Måste testa och se hur det ser ut.
Spelar Just Nu : Dying Light (PC) - Dark Souls 3 (PC)
12 Mars, 2015 #7
MGS4
Medlem

PSN: Erangif

pm
Synd bara att bilden skalas och är väldigt dålig på moderna hd tvn, Även om man använder komponent istället för scart som brukar vara det vanligaste man använder för bild.

Är ju ibland man får lite smålust att starta gamla spel. Men kan inte direkt uppskatta spelen lika mycket nå mera på hdtvn. Men något som man inte direkt har tänkt förut på är att konsolen stödjer upplösning upp till 1080i. Inte många spel som nyttjar det, Men om jag minns rätt så är Gran Turismo 4 bland dom få som gör det. Måste testa och se hur det ser ut.

Måkte vara någon inställning man går in i för att fixa det i så fall. Provade GT4 för något år sen på HD tvn och det var ingen vacker syn tyvärr :(
Jag håller helt med att känslan att spela de gamla spelen förstörs av hur grynigt det blir på en modern tv.
Man får köpa sina favoritspel i HD version på PS3 i stället. Fick Prince of Persia trilogin (mina absolut favoritspel) för 99kr för ett par år sedan. Tyckte det var värt det! Tror Ratchet & Clank trilogin ligger på ungefär samma så det lär jag också köpa någon dag!
22 Mars, 2015 #8
Samuel
Skribent

pm
Måkte vara någon inställning man går in i för att fixa det i så fall. Provade GT4 för något år sen på HD tvn och det var ingen vacker syn tyvärr :(
Jag håller helt med att känslan att spela de gamla spelen förstörs av hur grynigt det blir på en modern tv.
Man får köpa sina favoritspel i HD version på PS3 i stället. Fick Prince of Persia trilogin (mina absolut favoritspel) för 99kr för ett par år sedan. Tyckte det var värt det! Tror Ratchet & Clank trilogin ligger på ungefär samma så det lär jag också köpa någon dag!
De nya televisionerna kanske förstör bilden lite. Men sen kanske nostalgin också ställer till det. Att man tänker sig att grafiken var bättre än vad den egentligen var. Eller? :)
22 Mars, 2015 #9
MGS4
Medlem

PSN: Erangif

pm
De nya televisionerna kanske förstör bilden lite. Men sen kanske nostalgin också ställer till det. Att man tänker sig att grafiken var bättre än vad den egentligen var. Eller? :)
Jo visst är det så. Minns Ratchet & Clank som det finaste spelet någonsin, men det är inte särskilt vackert ens på tjock-tv längre.

Jag kan sakna tiden då grafik inte var ens bland topp 5 viktigaste saker i ett spel. Visst är det kul att sätta i ett spel i PS4an och bli mindblown av snygg grafik men det har blivit alltför viktigt tycker jag!
Sida: 1