Forum / Nyheter / Omröstning: Köper du helst dina spel fysiskt eller digitalt?
Sida: 1 2
Omröstning

Köper du helst fysiska eller digitala spel?

Föredrar fysiska utgåvor: 64% Tycker mer om digitala utgåvor: 15% Det billigaste alternativet: 15% Beror på vilket spel: 6% Om det är en samlarutgåva köper jag fysiskt, annars digitalt: 0%
26 Januari, 2015 #1
Samuel
Skribent

Reg: 27 November, 2013
PSN: aiek

pm
Många har åsikter om digitala och fysiska spel. Vad som egentligen är roligast. Några av fördelarna för digitala spel kan vara att man kan dra igång spelet direkt medan en fördel för fysiska är att man kan ha en spelhylla att samla sina favoritspel på. Vad föredrar du?

Gå till nyheten
26 Januari, 2015 #2
Steefmachine
Speluppdaterare

Reg: 13 December, 2013
PSN: Steefmachine

pm
beror helt på vad det handlar om för spel.
PC-spel äger jag bara digitalt.
Mindre spel till PS3/PS4/VITA äger jag digitalt, även vissa större spel.
Är det bra pris digitalt så köper jag det digitalt.

Men när spel är nyare är det oftast som dyrast att köpa Digitalt, då föredrar jag faktiskt att ha en fysisk kopia, ser även bra ut i hyllan :)
26 Januari, 2015 #3
He-Man089
Medlem

Reg: 2 December, 2013
PSN: He-Man089

pm
Köper nästan till 100% fysiska kopior(konsoler).
Spelar knappt på datorn, men de jag spelar är på skiva.
"Laugh and grow fat"
26 Januari, 2015 #4
ag0
Medlem

Reg: 10 Mars, 2014
PSN: agan455

pm
Samtliga av mina spel är digitala, har endast en fysisk kopia av BF4. Detta då jag handlar in spel från US PSN då dollarn är värd lika mycket som en påse sten.
26 Januari, 2015 #5
Libra-75
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: Libra-75

pm
Köper helst det som är billigast, vilket oftast är fysisk kopia (räknar inte med att ha US konto då jag inte har det). Hade lätt köpt fler spel digitalt om det hade varit billigare än att köpa fysisk kopia, vilket det verkligen borde vara. Men tack vare att det inte finns konkurrens (endast playstation store) på digitala sidan så kan man ju hålla priserna ganska höga. Till PC blir det nästan uteslutande digitalt då jag mest köper spel som inte är helt nya på marknaden och då är ju tjänster som Steam riktigt billiga. Dock är dom riktigt dyra på nya spel, så då tjänar man också på att köpa fysiskt, tyvärr.
26 Januari, 2015 #6
Samuel
Skribent

pm
Kan förstå den som spelar PC-spel, finns knappt någon marknad alls för fysiska spel till PC längre. Många väljer tillomed att skippa cd-spelaren. Det är en sak som gör att jag faktiskt föredrar konsolen lite mer. Kanske är dumt men jag gillar att ha en liten spelhylla. Det ser trevligt ut tillsammans med en konsol.

Därmed föredrar jag fysiska utgåvor!
26 Januari, 2015
Senast uppdaterad 26 Januari, 2015.
Steefmachine
Speluppdaterare

pm
Kan förstå den som spelar PC-spel, finns knappt någon marknad alls för fysiska spel till PC längre. Många väljer tillomed att skippa cd-spelaren. Det är en sak som gör att jag faktiskt föredrar konsolen lite mer. Kanske är dumt men jag gillar att ha en liten spelhylla. Det ser trevligt ut tillsammans med en konso

Därmed föredrar jag fysiska utgåvor!

tror ALLA idag skippar CD-läsare och kör med DVD eller blu-ray istället då inga spel längre släpps i CD-formatet och att alla nyare läsare kan läsa tidigare format :)

däremot skulle jag nog ha tagit en blu-ray läsare/skrivare istället för DVD tror jag..
fast kan ju inte vara så svårt att byta heller om man skulle få lust med det :)
26 Januari, 2015 #8
SilentSolid
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: silents0lid098

www   pm
Man har ju ännu möjligheten att köpa fysiska kopior till PC. Jag själv har börjat samla lite. är dock en aning roligare att köpa äldre spel då dom inte är bundna till ett konto. Glömmer man bort lösenordet så finns det ingen anledning att ha kvar skivan.

Köper såklart oftast digitalt till pc, som dom flesta gör.

Till konsol är det oftast fysiska kopior som gäller. Har dock inte köpt några nya spel till ps3 & ps4 på ett bra tag. har blivit att skaffa ett par ps vita spel istället rätt nyligen.
Spelar Just Nu : Dying Light (PC) - Dark Souls 3 (PC)
26 Januari, 2015 #9
joary639
Skribent

Reg: 3 December, 2013
PSN: joary639

pm
Fysisk kopia är nästan bara roligt när man går hem med spelet från affären och sedan spelar det första gången. Sen skulle jag lika gärna kunna köra digital kopia för det är så mycket skönare att slippa skivor.
..trams gnitnogån..
26 Januari, 2015 #10
norway
Medlem

Reg: 31 Mars, 2014
PSN: jokingnutria

www   pm
gillar och köper mina spel
Kiss army kiss Alive Paul Stanley Gene Simmons Peter Criss Ace Frehley
26 Januari, 2015 #11
Steefmachine
Speluppdaterare

pm

Gör nog alla :)
28 Januari, 2015 #12
Samuel
Skribent

pm
Frågan är om du köper dina spel digitalt eller fysiskt.
28 Januari, 2015 #13
norway
Medlem

www   pm
Frågan är om du köper dina spel digitalt eller fysiskt.
gamezone.no
28 Januari, 2015 #14
Samuel
Skribent

pm
Fysiskt?

Fysisk kopia är nästan bara roligt när man går hem med spelet från affären och sedan spelar det första gången. Sen skulle jag lika gärna kunna köra digital kopia för det är så mycket skönare att slippa skivor.
Det är roligt att öppna fodralet för första gången. Har en lukt som man alltid blir påmind av. :-)
28 Januari, 2015 #15
norway
Medlem

www   pm
Fysiskt?

Det är roligt att öppna fodralet för första gången. Har en lukt som man alltid blir påmind av. :-)
ja kjøper exe spele
Sida: 1 2