Forum / Nyheter / Recension: The Crew

Kopplade spel Konsol Lansering Betyg
The Crew PS4 Lanserat 0pt0pt0pt0pt0pt
Sida: 1
7 Januari, 2015 #1
freddus
Skribent

Reg: 28 November, 2013
PSN: freddus

pm
En gigantisk karta helt öppen till oss och våra bilar. Asfalt blandas med grus och offroad när vi kartlägger USA... Självklart med gasen i botten och bredställ runt kurvorna!

Gå till nyheten
7 Januari, 2015
Senast uppdaterad 7 Januari, 2015.
Samuel
Skribent

Reg: 27 November, 2013
PSN: aiek

pm
Välskriven recension som ger en stor bild på vad spelet är. Jag letar efter bra bilspel och då har man funderat en del på The Crew. Fast det är något som gjort att jag inte slagit till direkt, en oro av något slag. En oro som kanske känns lite bekräftad efter denna recension fast samtidigt är många punkter jag varit oroad över, inte alls farliga.

I ett bilspel är det viktigt, OTROLIGT viktigt att få till verkliga AI-förare där det känns som att man kör för sig själv och inte påverkar någon annans körning. Självfallet så finns det undantag om man kör på en bil, pressar ut en bil och så vidare. Men om man kör helt själv långt fram så bör inte motståndarna plötsligt kunna ta igen en ledning bara sådär. Eftersom den delen i ett spel är så viktig så kan det förstöra helt och hållet för min del.

Fast samtidigt så låter allt annat lovande. Stor värld som inte är repetitiv och många vägar att köra på. Bara det kan ge många timmar rolig bilande fram och tillbaka för att utforska världen.

Sedan måste jag klämma in en kommentar om att man inte kan köra på folk. Okej, det är inte avgörande på något sätt men det kan vara roligt om man kan göra det. Inte för att man ska åka runt i spelet och köra på massa folk för skoj, utan att man kan behöva väja för dom. Kan ge lite variation och självklart irritation om det händer när man minst vill och anar det.
Sida: 1