Forum / Film & hemmabio / Filmtråden
Sida: 1 2 3 4 Sista »
3 December, 2013 #1
Solid
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: kranti84

pm
Här kan vi diskutera allt som har med film att göra :)
I am like you. I have no name.
4 December, 2013 #2
FeBBe33
Medlem

PSN: FeBBe33
Klan: [IDJ]

pm
Här kan vi diskutera allt som har med film att göra :)

+1

jag skapade precis en tv serie tråd också!
Born To Be A Geek
10 December, 2013 #3
zorK
Medlem

Reg: 1 December, 2013
PSN: zork90

pm
Nå, är folk taggade på Hobbit: Desolation of Smaug?!! Ska se den nu på onsdag och är ASTAGGAD. :D :D
10 December, 2013
Senast uppdaterad 10 December, 2013.
Samuel
Skribent

Reg: 27 November, 2013
PSN: aiek

pm
Jag är taggad på Anchorman 2! Kan väl inte bara vara jag?

Filmen kommer ut 18 december i USA.
11 December, 2013
Senast uppdaterad 11 December, 2013.
Sashy
Medlem

Reg: 3 December, 2013

pm
Godzilla (2014) Trailern! Berätta vad du tycker, själv sitter jag fastnålad på spikar efter att ha upplevt detta! :)

11 December, 2013 #6
Zarlor
Medlem

PSN: Mr_Larsson

pm
Godzilla (2014) Trailern! Berätta vad du tycker, själv sitter jag fastnålad på spikar efter att ha upplevt detta! :)

Såg en trailer tidigare också (som inte går att hitta längre (jag har försökt)). Redan då var jag såld.
Efter denna är jag jättesåld.

Önskar att denna film får inviga min nya hemmabio som börjar köpas in nästa år.

Jag är sedan min barndom en (skall inte säga stor, men ändå) fan av Godzilla. Gillar verkligen idéen och tyckte Godzilla från 2000 var ball... fram tills jag såg den förra året igen och kom fram till vilken verklig skitfilm det var. Verkligen en B-film!

Jag hoppas verkligen på denna. Denna blir vad Pacific Rim var i somras... fast bra.
Men samtidigt är detta en film som skall leverera specialeffekter och mastodontljud. Handlingen sätts alltid i andra hand.

Hypen börjar byggas redan nu.
11 December, 2013
Senast uppdaterad 11 December, 2013.
Sashy
Medlem

pm
Såg en trailer tidigare också (som inte går att hitta längre (jag har försökt)). Redan då var jag såld.
Efter denna är jag jättesåld.

Instämmer! Varför har Comic Con teasern fått en tabumärkning på nätet?! Den är brutal! Den är inte lätt att hitta men den finns där! Jag länkar den nedan*

Jag har Inte varit ett hardcore-fan av Godzilla, tills jag såg första filmen (2000) blev jag mäkta fascinerad. Jag förstår dig när du nämner B-film, men i våra unga dar var all form av action skitgrym! ;) Blir spännande att se hur nya Godzilla filmen tolkats, bedöma av det vi sett hittills tar regissören definitivt inspiration från oldschool filmerna! Asiaterna kommer bli klada!

Regissören Gareth Edwards gjorde en förbannat bra indiefilm "Monsters" från sin egna sparkassa, nu är det en annan nivå av budget när det kommer till 400 miljoner dollar! Nya trailern klingar kungligt bra med Monolith temat ifrån 2001 : A Space Odyssey! Detta kan bli riktigt riktigt bra film imo!

*Godzilla (2014) Comic Con Teaser

Edit: Om inte ovanstående länk fungerar så länkar jag denna http://www.youtube.com/watch?v=b0WzAfdhE0s, om inte den länken fungerar så är titeln "GODZILLA (2014) - Comic-Con Teaser Trailer" på youtube.

Något som gör första teasern ännu mer brutal är, rösten som ni hör kommer från själva J. Robert Oppenheimer (atombombens fader) då han var ledaren för Manhattan Project, skaparen av första atombomben som sprängdes i Japan (Hiroshima/Nagasaki)

Quote från teasern:

"We knew the world would not be the same, few people cried. Most people were silent, I remembered the line from the Hindu scripture, Vishnu takes on his multiarmed form and says; Now I am become Death, the destroyer of worlds"

Quoten är lite smått redigerad, här är den fullständiga (korta) intervjun.

11 December, 2013 #8
Larsha
Medlem

Reg: 5 December, 2013
PSN: Larnik

pm
Instämmer! Varför har Comic Con teasern fått en tabumärkning på nätet?! Den är brutal! Den är inte lätt att hitta men den finns där! Jag länkar den nedan*

Inte varit ett hardcore-fan av Godzilla, tills jag fick såg första filmen som var sjukt grym (2000). Jag förstår dig när du nämner B-film, men i våra unga dar var all form av action skitgrym! ;) Blir spännande att se hur den nya Godzilla filmen tolkats, bedöma av det vi sett hitills tar regissören definitivt inspiration från oldschool filmerna vilket jag tycker är skitbra! Asiaterna kommer bli glada!

Regissören Gareth Edwards gjorde en förbannat bra indiefilm "Monsters" från sin egna sparkassa, nu är det en annan nivå av budget när det kommer till 400 miljoner dollar! Nya trailern klingar kungligt bra med Monolith temat ifrån 2001 : A Space Odyssey! Detta kan bli riktigt riktigt bra film imo!

Tyvärr inte tillgänglig. :(
11 December, 2013 #9
Sashy
Medlem

pm
Tyvärr inte tillgänglig. :(

Mystiskt! Fungerar toppen för mig, jag länkar min länk som jag får upp på webbrowsern:

http://www.youtube.com/watch?v=b0WzAfdhE0s
12 December, 2013 #10
zorK
Medlem

Reg: 1 December, 2013
PSN: zork90

pm
Lol är Walter "Heisenberg" White med i nya Godzilla :D
12 December, 2013 #11
Zarlor
Medlem

PSN: Mr_Larsson

pm

Jag har Inte varit ett hardcore-fan av Godzilla, tills jag såg första filmen (2000) blev jag mäkta fascinerad. Jag förstår dig när du nämner B-film, men i våra unga dar var all form av action skitgrym! ;) Blir spännande att se hur nya Godzilla filmen tolkats, bedöma av det vi sett hittills tar regissören definitivt inspiration från oldschool filmerna! Asiaterna kommer bli klada!

Edit: Om inte ovanstående länk fungerar så länkar jag denna http://www.youtube.com/watch?v=b0WzAfdhE0s, om inte den länken fungerar så är titeln "GODZILLA (2014) - Comic-Con Teaser Trailer" på youtube.

Något som gör första teasern ännu mer brutal är, rösten som ni hör kommer från själva J. Robert Oppenheimer (atombombens fader) då han var ledaren för Manhattan Project, skaparen av första atombomben som sprängdes i Japan (Hiroshima/Nagasaki)

Quote från teasern:

"We knew the world would not be the same, few people cried. Most people were silent, I remembered the line from the Hindu scripture, Vishnu takes on his multiarmed form and says; Now I am become Death, the destroyer of worlds"

Quoten är lite smått redigerad, här är den fullständiga (korta) intervjun.

Tack för länken.
Det är bara till att skruva upp volymen till trailern.
När första rytet kommer får jag gåshud. Sedan kommer nästa igen och då reser sig huden ännu en gång.
Underbart.
12 December, 2013 #12
Shadow83
Medlem

PSN: angelfromhell83

pm
Kollat igenom de tre Cube-filmerna
Första filmen var väl helt okej med efterföljaren och ettans prequel kan jag bara rekommendera om man verkligen inte har något bättre för sig.

The best thing about Windows 2000, Vista and 8? You can uninstall it.
12 December, 2013 #13
Seb
Medlem

pm
Insidous 2, någon som har sett den? Bättre/sämre än ettan?
Malmö FF ** - Atlético de Madrid - Newcastle United
12 December, 2013 #14
Samuel
Skribent

Reg: 27 November, 2013
PSN: aiek

pm
Jag är taggad på Anchorman 2! Kan väl inte bara vara jag?

Filmen kommer ut 18 december i USA.

12 December, 2013 #15
Nisp88
Medlem

PSN: nisp88

pm
Många intressanta filmer som kommer under 2014!
http://9gag.com/gag/a3YZOw3
Men vilken jävla korvfest det verkar va?
Sida: 1 2 3 4 Sista »