Forum / Nyheter / Vilken maskot är Sonys framtid?
Sida: 1 2
Omröstning

Vilken är din favoritmaskot i Playstation-världen?

Sackboy (LittleBigPlanet): 25% Sly Cooper (Sly Cooper): 2% Crash Bandicoot (Crash Bandicoot): 30% Ratchet (Ratchet & Clank): 11% Clank (Ratchet & Clank): 5% Jak (Jak & Daxter): 2% Daxter (Jak & Daxter): 0% Draken Spyro (Spyro): 0% Spike (Ape Escape): 0% Ico (Ico): 5% Yorda (Ico): 0% Wander (Shadow of the Colossus): 0% Fat Princess (Fat Princess): 2% Knack (Knack): 0% Iota (Tearaway): 0% Atoi (Tearaway): 0% Någon annan: 18%
22 September, 2014
Senast uppdaterad 22 September, 2014.
Samuel
Skribent

Reg: 27 November, 2013
PSN: aiek

pm
När man ser en maskot för ett företag så kanske inte det gör att man plötsligt köper en helt ny konsol eller produkt. Fast tänk dig istället indirekt, att man som barn får se företagets coola maskot och tio år senare kommer samma företag ut med en ny produkt där de lockar med samma frontfigur. Hej där nostalgi, hej då pengar i plånboken. Nostalgi ger goda känslor som kan kännas i plånboken. Därför, nu när Sony bytt fokus på Playstation Vita så att de marknadsför det till barn, vilken maskot ska då ta på sig ansvaret för den bärbara maskinens framtid?

Gå till nyheten
22 September, 2014 #2
norway
Medlem

Reg: 31 Mars, 2014
PSN: jokingnutria

www   pm
Sackboy här då
Kiss army kiss Alive Paul Stanley Gene Simmons Peter Criss Ace Frehley
22 September, 2014 #3
Samuel
Skribent

pm
För min egen del så hade jag svårt att välja mellan Ratchet och Sackboy. Slutade med Ratchet då man har goda minnen med just den karaktären. Fast om man skulle valt en maskot åt Sony så skulle det nog blivit Sackboy.
22 September, 2014 #4
Chibi
Administratör

PSN: Chibisuke86

www   pm
Har inga direkta bra minnen från någon av karaktärerna, så fick bli Crash Bandicoot för att den jag mest känner marknadsfördes med PS förr.
22 September, 2014 #5
xWilliam02
Medlem

Reg: 30 November, 2013
PSN: xWilliam02

www   pm
Crash Bandicoot! :D
"There's no such things as miracles or the supernatural, only cutting edge technology."
22 September, 2014
He-Man089
Medlem

Reg: 2 December, 2013
PSN: He-Man089

pm
För mig kommer Crash alltid att vara maskoten för Sony.
"Laugh and grow fat"
22 September, 2014 #7
FeBBe33
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: FeBBe33
Klan: [IDJ]

pm
Nathan drake!
Born To Be A Geek
22 September, 2014 #8
Chibi
Administratör

www   pm
Skulle inte kalla Nathan drake en maskot, men helt klart en viktig karaktär i Playstations värld
22 September, 2014
Steefmachine
Speluppdaterare

Reg: 13 December, 2013
PSN: Steefmachine

pm
Lustigt att Yorda är med i omröstningen och inte Kratos, som är mycket större.
Crash känns inte som en aktuell karaktär så Sony inte har haft ett exklusivt spel med crash på minst 10 år.

Personligen vill jag väl se ratchet & clank men dom känns inte nog stora eller aktuella för stunden.. Sony har inte haft någon karaktär som vart med från början som Mario har vart för Nintendo.
Kan inte komma på att Xbox har någon direkt maskot heller.
22 September, 2014 #10
Chibi
Administratör

www   pm
Crash känns inte som en aktuell karaktär så Sony inte har haft ett exklusivt spel med crash på minst 10 år.

Personligen vill jag väl se ratchet & clank men dom känns inte nog stora eller aktuella för stunden.. Sony har inte haft någon karaktär som vart med från början som Mario har vart för Nintendo.
Kratos valdes bort eftersom vi inte ansåg att den karaktären faller inom de som vi ansåg är en "maskot", sedan är säkert den karaktären populärare än många i denna listan för tillfället.

Crash är kanske inte aktuell men likväl är de en maskot som jag och många andra kommer och tänka på när man pratar om PS och maskot, var av han är given på denna listan.
22 September, 2014 #11
Samuel
Skribent

pm
Kratos valdes bort eftersom vi inte ansåg att den karaktären faller inom de som vi ansåg är en "maskot", sedan är säkert den karaktären populärare än många i denna listan för tillfället.

Crash är kanske inte aktuell men likväl är de en maskot som jag och många andra kommer och tänka på när man pratar om PS och maskot, var av han är given på denna listan.
Given och given. För oss kanske han var given. ;)

Inte så enkelt att sätta upp dessa omröstningar. Man glömmer gärna bort någon viktig eller så måste man prioritera bort någon. Därför är det bra med en "någon annan"-alternativ. Så kan man välja den och uttrycka sig i tråden! :)

Satt länge och funderade på en maskot för Xbox. Är inte så insatt men kom inte på någon. De har många stora märken men ingen som riktigt passar som maskot. Ungefär som Sony.
22 September, 2014 #12
freddus
Skribent

Reg: 28 November, 2013
PSN: freddus

pm
Blir inte överraskad om vi under 2015 får en utannonsering av nytt Crash.
22 September, 2014 #13
Chibi
Administratör

www   pm
Given och given. För oss kanske han var given. ;)

Inte så enkelt att sätta upp dessa omröstningar. Man glömmer gärna bort någon viktig eller så måste man prioritera bort någon. Därför är det bra med en "någon annan"-alternativ. Så kan man välja den och uttrycka sig i tråden! :)
Leder än så länge i våran omröstning, och omröstningen handlar inte om mest populära aktiva maskoten. Så oavsett är crash given i våran omröstning, hur man än vrider och vänder på det.
22 September, 2014 #14
Samuel
Skribent

pm
Om du inte tar Nathan Drake, vem skulle du då valt? :-)
22 September, 2014 #15
FeBBe33
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: FeBBe33
Klan: [IDJ]

pm
Om du inte tar Nathan Drake, vem skulle du då valt? :-)
parapa de rapa kanske :)
Born To Be A Geek
Sida: 1 2