Forum / Nyheter / Vill du spela Driveclub på din mobiltelefon?
Sida: 1
Omröstning

Vad tror du om att Sony satsar på remote play för PS4 på PS Vita & mobiler?

Kommer bli succé: 19% Hoppas det slår, men blir nog tyvärr inte så bra: 14% Kul idé, men inget för mig: 51% Nja, ingen bra matchning: 5% Kommer floppa: 11%
3 September, 2014 #1
freddus
Skribent

Reg: 28 November, 2013
PSN: freddus

pm
Sony hade en hektisk dag och utannonserade två mobiltelefoner och en surfplatta som i allra högsta grad är intressant för Playstation 4-ägare. Eller vad sägs om Driveclub på din mobiltelefon?

Gå till nyheten
3 September, 2014 #2
norway
Medlem

Reg: 31 Mars, 2014
PSN: jokingnutria

www   pm
Ja det frister mye ja å kjøpe en sony tlf nå. Ja Driveclub+mange ande spill
Kiss army kiss Alive Paul Stanley Gene Simmons Peter Criss Ace Frehley
3 September, 2014 #3
meppe85
Medlem

Reg: 3 September, 2014

pm
Vet inte riktigt vad jag ska tycka, =/
4 September, 2014 #4
freddus
Skribent

pm
Själva idén är bra men jag är lite frågande till hur det blir i verkligheten med den där tyngden som lutar bort från dig själv.
4 September, 2014 #5
meppe85
Medlem

Reg: 3 September, 2014

pm
Själva idén är bra men jag är lite frågande till hur det blir i verkligheten med den där tyngden som lutar bort från dig själv.

Håller med dej.
4 September, 2014 #6
Chibi
Administratör

Reg: 27 November, 2013
PSN: Chibisuke86

www   pm
Tveksam det blir bra på compact:en men åtminstonde tableten borde det funka bra även fast tyngden blir konstigt fördelat, annars kommer det väl någon stativlösning istället.
4 September, 2014 #7
ag0
Medlem

Reg: 10 Mars, 2014
PSN: agan455

pm
Hade hellre köpt en sug propp grej thingy än 'hållaren' ovan.

Sony hävdar att man kan gå och spela.... hur lätt är det att skriva sms och gå / cykla samtidigt med smartphones.. enklare att bara sätta fast telefonen någonstans och köra
4 September, 2014 #8
freddus
Skribent

pm
Hade hellre köpt en sug propp grej thingy än 'hållaren' ovan.

Sony hävdar att man kan gå och spela.... hur lätt är det att skriva sms och gå / cykla samtidigt med smartphones.. enklare att bara sätta fast telefonen någonstans och köra

Sonys lösning har däremot en stor fördel mot den där. Med sugproppen är skärmen statisk medan Sonys följer med i dina rörelser. När du ändrar ställning måste du flytta skärmen för att kunna fortsätta spela.
Med den där kommer även skärmen hamna långt borta många gånger.
4 September, 2014 #9
ag0
Medlem

Reg: 10 Mars, 2014
PSN: agan455

pm
Sonys lösning har däremot en stor fördel mot den där. Med sugproppen är skärmen statisk medan Sonys följer med i dina rörelser. När du ändrar ställning måste du flytta skärmen för att kunna fortsätta spela.
Med den där kommer även skärmen hamna långt borta många gånger.

Jo visst är det så men hur lätt kommer det bli att spela samtidigt som du är på väg någonstans, det kanske bara är jag men jag har fan svårt att skriva ett sms samtidigt som jag cyklar, det går men blir ett antal ord som skrivs om, så att gå och spela blir nog inte världens lättaste grej man kommer vingla och what not, folk tror du har runda fötter en kall morgon när du är på väg till jobbet.

Sony's pryl är möjligtvis bra om man sitter i ett fordon och inte har någon plan yta att ställa sin mobil på. Har man satt nått pris på den?
4 September, 2014 #10
Zarlor
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: Mr_Larsson

pm
Läste denna nyhet lite kort tidigare i morse och blev ganska lycklig. Visste om att IFA-mässan var i full gång men hade igår inte hittat någon information om Sonys nya mobiltelefoner.

Så du var den första som informerade mig. Tack för det.

Angående funktionen att spela så lär jag sällan/aldrig använda den... men en ny telefon kanske man skulle köpt?
4 September, 2014 #11
freddus
Skribent

pm
Jo visst är det så men hur lätt kommer det bli att spela samtidigt som du är på väg någonstans, det kanske bara är jag men jag har fan svårt att skriva ett sms samtidigt som jag cyklar, det går men blir ett antal ord som skrivs om, så att gå och spela blir nog inte världens lättaste grej man kommer vingla och what not, folk tror du har runda fötter en kall morgon när du är på väg till jobbet.

Sony's pryl är möjligtvis bra om man sitter i ett fordon och inte har någon plan yta att ställa sin mobil på. Har man satt nått pris på den?

Ja, inte tror jag heller att man kommer kunna cykla och spela DriveClub samtidigt inte ;)

Läste denna nyhet lite kort tidigare i morse och blev ganska lycklig. Visste om att IFA-mässan var i full gång men hade igår inte hittat någon information om Sonys nya mobiltelefoner.

Så du var den första som informerade mig. Tack för det.

Angående funktionen att spela så lär jag sällan/aldrig använda den... men en ny telefon kanske man skulle köpt?

Blev skriven i sista sekunden igår innan jag var tvungen att dra iväg så jag har säkert missat en del, men kul att vi kunde leverera en riktig nyhet till någon som verkligen brukar hänga med :)

Nä, jag vet inte heller om det är något som skulle användas speciellt friskt. Det är ett rätt kul initiativ men mer än så vet jag inte. Vi får se vad det utvecklas till för Sony är helt klart något på spåret. Den här, Playstation TV och Playstation Now är steg mot en lite ny riktning.
På tal om Playstation Now, där kanske det här "systemet" skulle kunna bli något. Eller?
8 September, 2014 #12
Samuel
Skribent

PSN: aiek

pm
Som ni kanske ser så har vi nu kopplat denna nyhet mot omröstning nummer två som du ser på startsidan och forumets index.
8 September, 2014
Senast uppdaterad 8 September, 2014.
Samuel
Skribent

PSN: aiek

pm
Har inte kunnat hittat någon information, men kanske man kommer kunna spela spel som Destiny på sin mobiltelefon?

Sida: 1