Forum / Film & hemmabio / TV-Seriertråden
Sida: « Första 37 38 39 40
14 December, 2015 #556
Urakaipa
Medlem

Reg: 2 December, 2013
PSN: Urakaipa

pm
Är de någon som har koll på klassikern The Simpsons. Vore nice att kolla på när man ska sova :) Tänkte börja se från start men hajar inte hur de ligger till med första avsnittet (säsong 1 avsnitt 1). Finns de nåt sånt? Har letat på Youtube men hittar bara en massa skit.
Finns de någon sida som Netflix, HBO eller liknande som har serien annars?

En annarn serie.
Narcos på Netflix. Vart på betygsskalan tycker ni att den ligger? (1-5)
Funderar på att börja kolla på den men vill veta om den är värd att se. Avslutar alltid en serie jag börjat titta på så vill inte börja om den inte är bra :)

Ptja det startade ju 1989 så det kan ju vara en orsak till att det inte allt finns på "modern media". Dom första åren är faktiskt klart bättre än det som sänds nu, så om du inte hittar det så är det synd.
14 December, 2015 #557
danneking
Medlem

PSN: danne9king9

pm
Ptja det startade ju 1989 så det kan ju vara en orsak till att det inte allt finns på "modern media". Dom första åren är faktiskt klart bättre än det som sänds nu, så om du inte hittar det så är det synd.

Vill ju gärna se ifrån början... å visste inte ens att de sändes fortfarande :) Går de på någon svensk kanal?
Allt möjligt gammal skit på Youtube så tycker de är konstigt att just 1a avsnittet inte finns.
14 December, 2015 #558
riccaz
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: riccaz
Klan: SORK

pm
Gotham, The Flash & Fargo kollade jag igenom allt som finns på nyss, riktigt bra alla 3 imo :)
Take a look to the sky just before you die, It's the last time you will!
17 December, 2015 #559
Urakaipa
Medlem

PSN: Urakaipa

pm
Vill ju gärna se ifrån början... å visste inte ens att de sändes fortfarande :) Går de på någon svensk kanal?
Allt möjligt gammal skit på Youtube så tycker de är konstigt att just 1a avsnittet inte finns.

Verkar som att det går några olika säsonger på 6:an. Är den svensk ? :) Dom senare säsongerna är inte alls lika bra som dom gamla imho, så det kan vara värt att hitta dom även om det innebär DVD.
17 December, 2015 #560
joary639
Skribent

Reg: 3 December, 2013
PSN: joary639

pm
Håller på att försöka se klart the leftovers säsong 1 så man kan se om säsong 2 är så fantastisk som de säger.. 1an är iaf skapligt bra.. men inget fantastiskt.
..trams gnitnogån..
19 December, 2015
Senast uppdaterad 19 December, 2015.
Samuel
Skribent

Reg: 27 November, 2013
PSN: aiek

pm
Jag har sett två säsonger av "UTD" och finner den ganska bra, första säsongen är dock bäst.
Jo jag gillade den men det är några år sedan och många bättre serier har kommit. Man var inte så kräsen på den tiden. Boken köpte jag för att det avslutades i en cliffhanger och jag ville veta vad som hände.

Under the dome finns också som bok av Stephen King. Den har jag läst istället för att se på serien som jag hade stor misstanke om att den skulle avslutas i förtid. Tegelsten till bok men intressant läsning om hur människor ändrar beteende när de blir instängda.
Sett klart de tre säsongerna nu.

Första säsongen är klart den mest spännande när det är så lite "övernaturligt" som möjligt. Men tyckte ändå alla säsongerna var värda att kolla in.

Angående säsong 3 så kändes det verkligen som en cliffhanger. Den slutade inte bara plötsligt utan några svar men sista delen där den nya prinsessan hade hittats skapade några nya funderingar. Men som tur var så startade aldrig den resan (exempelcvis att hon skulle plockat upp ägget hon hittade).

Hursom så var serien lätt att följa den första säsongen. Man förstod vad som hände men efter det blev allt lite mer övernaturligt och de försökte förvilla en lite här och där. Man hängde inte riktigt med. Inte riktigt vad jag förväntade mig skulle ske. Någonstans kändes det lite som två olika TV-serier.

Sedan finns det ju några (många) ganska... komiska bitar i slutet. Exempelvis att Julia älskar Barbie och vill leva med honom resten av sitt liv. Detta fyra veckor efter att Barbie dödat hennes man.
20 December, 2015 #562
grandespove
Skribent

Reg: 28 November, 2013
PSN: Grandespove
Klan: InNo

pm
Sett klart de tre säsongerna nu.

Första säsongen är klart den mest spännande när det är så lite "övernaturligt" som möjligt. Men tyckte ändå alla säsongerna var värda att kolla in.

Angående säsong 3 så kändes det verkligen som en cliffhanger. Den slutade inte bara plötsligt utan några svar men sista delen där den nya prinsessan hade hittats skapade några nya funderingar. Men som tur var så startade aldrig den resan (exempelcvis att hon skulle plockat upp ägget hon hittade).

Hursom så var serien lätt att följa den första säsongen. Man förstod vad som hände men efter det blev allt lite mer övernaturligt och de försökte förvilla en lite här och där. Man hängde inte riktigt med. Inte riktigt vad jag förväntade mig skulle ske. Någonstans kändes det lite som två olika TV-serier.

Sedan finns det ju några (många) ganska... komiska bitar i slutet. Exempelvis att Julia älskar Barbie och vill leva med honom resten av sitt liv. Detta fyra veckor efter att Barbie dödat hennes man.

detta avslöjas i första sidorna av boken och första avsnittet av serien: Barbie mördade inte hennes man i boken så det är därför. Så är det när man tar sig friheter och måste knyta ihop storyn.
21 December, 2015 #563
rallie_86
Medlem

Reg: 1 December, 2013
PSN: rallie_86

www   pm
Har börjat kolla på Jessica Jones.
Bara två avsnitt in i serien, men det är bra! :)
Nerd for life.
11 Januari, 2016 #564
berne
Medlem

pm
Jag får PANIK!!!!!!! har börjat kolla på limitless och intro låten till den serier... ÄR ruskigt likt en svensk serie men kan inte komma på vilken?
23 Januari, 2016 #565
riccaz
Medlem

PSN: riccaz
Klan: SORK

pm
Jag får PANIK!!!!!!! har börjat kolla på limitless och intro låten till den serier... ÄR ruskigt likt en svensk serie men kan inte komma på vilken?
tycker den påminner lite om förhäxad xD
Take a look to the sky just before you die, It's the last time you will!
3 Februari, 2016 #566
Tommish
Medlem

PSN: T_R_X5432

www   pm
Vad tycker ni om Crossing Lines ?
Reklam på den serie gick på tv igår. Så jag började kolla på den och gillade den.
3 % Mentalty Ossss Juijitsu lifestyle
6 Februari, 2016 #567
Zarlor
Medlem

PSN: Mr_Larsson

pm
Någon som följer nya Arkiv-X här?

Jag gillar det. Troget serien tidigare. Jag fick känslan att man nu ville göra ett värdigt avslut till serien och därför göra de sista 6 avsnitten. Frågan är dock... jag tror inte man hinner nu efter att jag sett 3 avsnitt och kommit halvvägs. Annars känns det ju ganska meningslöst. Eller? Regisören kanske förvånar i slutet och får till det ändå.
8 Februari, 2016 #568
EnDumEn
Medlem

PSN: EnDumEn

pm
Har precis sett första och enda säsongen (hittills) av The Frankenstein Chronicles. Helt ok serie, klart sevärd!
men jävlar vilket bra sista avsnitt! Vilken twist! :D
PS3 80gb | 42LM669T | Onkyo TX-SR605 | iPhone 6 64GB | iPad 4 | Apple TV4 |
11 Februari, 2016 #569
danneking
Medlem

PSN: danne9king9

pm
Någon som sett serien Black sails, är det nåt att se? Inga zombies eller övernaturligt i den serien eller?
Vikings är väl på väg med ny säsong nästa vecka har jag för mig, ska bli intressant. Frågan är om hela säsongen släpps direkt hos tex HBO eller ett avsnitt i taget, samma med Games of thrones nästa säsong men kommer väl först i april... eller nån som har bättre koll?
11 Februari, 2016 #570
danne182
Medlem

Reg: 3 December, 2013
PSN: danne182

pm
Någon som sett serien Black sails, är det nåt att se? Inga zombies eller övernaturligt i den serien eller?
Vikings är väl på väg med ny säsong nästa vecka har jag för mig, ska bli intressant. Frågan är om hela säsongen släpps direkt hos tex HBO eller ett avsnitt i taget, samma med Games of thrones nästa säsong men kommer väl först i april... eller nån som har bättre koll?
Den e asbra:) Inget övernaturligt el zombis o sånt:)
Sida: « Första 37 38 39 40