Forum / Film & hemmabio / TV-Seriertråden
14 September, 2015 #541
Calez
Medlem

Reg: 16 Januari, 2014

pm
Vad tyckte ni om Narcos ?

Enligt min mening bästa serien hittills. De pratar spanska rakt igenom och håller sig anmärkningsvärt nära verkligheten hela tiden och blandar in autentiska klipp från nyhetssändningar.

Fantastiskt bra!
25 Oktober, 2015 #542
Samuel
Skribent

Reg: 27 November, 2013
PSN: aiek

pm
Letat efter nya TV-serier ett tag nu, främst på Netflix. Har inte riktigt hittat en serie som varit tillräckligt intressant för att jag skulle orka mig igenom ett avsnitt, förrän idag. En serie kallad "The 4400" som handlar om 4400 personer som mystiskt förts bort de senaste 50 åren, men en dag plötsligt kommit tillbaka in till nutiden i samma ålder som när de försvann. Spännande! Är lite oroad över att den bara har fyra säsonger och verkar ha slutat utan att ha fått en femte säsong. Kanske aldrig fick ett vettigt slut. Men jag kollar vidare och hoppas på det bästa.
25 Oktober, 2015 #543
grandespove
Skribent

Reg: 28 November, 2013
PSN: Grandespove
Klan: InNo

pm
Letat efter nya TV-serier ett tag nu, främst på Netflix. Har inte riktigt hittat en serie som varit tillräckligt intressant för att jag skulle orka mig igenom ett avsnitt, förrän idag. En serie kallad "The 4400" som handlar om 4400 personer som mystiskt förts bort de senaste 50 åren, men en dag plötsligt kommit tillbaka in till nutiden i samma ålder som när de försvann. Spännande! Är lite oroad över att den bara har fyra säsonger och verkar ha slutat utan att ha fått en femte säsong. Kanske aldrig fick ett vettigt slut. Men jag kollar vidare och hoppas på det bästa.
jepp, en stor varning. Den avslutas aldrig, de lade bara ner serien. Jag har boken med vad som händer efter men har aldrig orkat sätta igång.
Rekommenderas att ej börja titta tyvärr
26 Oktober, 2015 #544
Tommish
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: T_R_X5432

www   pm
Vad heter fortsättningen på The Walking dead och hur många säsonger finns på The Walking Dead och fortsättningen ?
3 % Mentalty Ossss Juijitsu lifestyle
26 Oktober, 2015
Senast uppdaterad 26 Oktober, 2015.
AlwaysNice
Medlem

Reg: 30 November, 2013
PSN: Nijazz

pm
Vad heter fortsättningen på The Walking dead och hur många säsonger finns på The Walking Dead och fortsättningen ?

Det är ingen fortsättning men jag tror du menar "Fear the walking dead". Sex avsnitt på säsong 1 just nu. Antal säsonger är fem på the walking dead.
26 Oktober, 2015 #546
Calez
Medlem

Reg: 16 Januari, 2014

pm
Det är ingen fortsättning men jag tror du menar "Fear the walking dead". Sex avsnitt på säsong 1 just nu. Antal säsonger är fem på the walking dead.

Sjätte säsongen rullar nu på 9:an.
30 Oktober, 2015 #547
Tommish
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: T_R_X5432

www   pm
Vad tycker ni om Homeland?
3 % Mentalty Ossss Juijitsu lifestyle
1 November, 2015
Senast uppdaterad 1 November, 2015.
Samuel
Skribent

pm

Rekommenderar att ni kollar in serien, gillade den ända från första säsongen till sista!
Slutet fungerar bra om man vill använda fantasin lite. Så ingen jättecliffhanger. Men jag hoppas innerligt på en fortsättning. Kan bli intressant med en fortsättning tio år senare, om det nu är möjligt med de viktigaste skådespelarna.
17 November, 2015 #549
Samuel
Skribent

pm
Vad tror ni om Netflix kommande TV-serie "F is for Family"?
7 December, 2015 #550
joary639
Skribent

Reg: 3 December, 2013
PSN: joary639

pm
Vad tror ni om Netflix kommande TV-serie "F is for Family"?

Kommer nog ge det en chans.

Har för övrigt sett första säsongen av deras Bojack Horseman

Egentligen vet jag inte riktigt om jag tycker det är bra.. men det lunkar på och jag sätter på nästa avsnitt för att se hur det ska gå etc. Kommer nog se säsong 2 också.
..trams gnitnogån..
13 December, 2015
Senast uppdaterad 13 December, 2015.
Samuel
Skribent

pm
jepp, en stor varning. Den avslutas aldrig, de lade bara ner serien. Jag har boken med vad som händer efter men har aldrig orkat sätta igång.
Rekommenderas att ej börja titta tyvärr
Gillade du tv-serien i övrigt alltså, eftersom du har boken?

Har påbörjat en ny TV-serie vid namn Under the Dome jag gillar, den har många likheter med The 4400. Handlar om en liten stad som får en genomskinlig kupol runt omkring sig, som såklart är oförstörbar. Den är lite nyare och började sändas under 2013. De två första säsongerna finns på svenska Netflix. I likhet med 4400 så stoppade de även Under the Dome, efter tre säsonger på grund av låga tittarsiffror. Yay.

Det är inte den enda likheten jag hittar. Den har lite samma tema. Båda seriernas berättelse och bakgrund gör att många intressanta problem kan uppstå. I 4400 är det karaktärernas förmågor som bestämmer, skapar problem och löser dessa. Medan i denna serie blir det mer själva skalet runt om som enkelt skapar många intressanta problem.

Tror jag inte lockat någon här till att titta på serien med texten ovan, men om ni gillade 4400 så rekommenderar jag er Under the Dome!

14 December, 2015 #552
Larsha
Medlem

Reg: 5 December, 2013
PSN: Larnik

pm

Har påbörjat en ny TV-serie vid namn Under the Dome jag gillar, den har många likheter med The 4400. Handlar om en liten stad som får en genomskinlig kupol runt omkring sig, som såklart är oförstörbar. Den är lite nyare och började sändas under 2013. De två första säsongerna finns på svenska Netflix. I likhet med 4400 så stoppade de även Under the Dome, efter tre säsonger på grund av låga tittarsiffror. Yay.

Det är inte den enda likheten jag hittar. Den har lite samma tema. Båda seriernas berättelse och bakgrund gör att många intressanta problem kan uppstå. I 4400 är det karaktärernas förmågor som bestämmer, skapar problem och löser dessa. Medan i denna serie blir det mer själva skalet runt om som enkelt skapar många intressanta problem.

Tror jag inte lockat någon här till att titta på serien med texten ovan, men om ni gillade 4400 så rekommenderar jag er Under the Dome!

Jag har sett två säsonger av "UTD" och finner den ganska bra, första säsongen är dock bäst.
14 December, 2015 #553
danneking
Medlem

Reg: 2 December, 2013
PSN: danne9king9

pm
Är de någon som har koll på klassikern The Simpsons. Vore nice att kolla på när man ska sova :) Tänkte börja se från start men hajar inte hur de ligger till med första avsnittet (säsong 1 avsnitt 1). Finns de nåt sånt? Har letat på Youtube men hittar bara en massa skit.
Finns de någon sida som Netflix, HBO eller liknande som har serien annars?

En annarn serie.
Narcos på Netflix. Vart på betygsskalan tycker ni att den ligger? (1-5)
Funderar på att börja kolla på den men vill veta om den är värd att se. Avslutar alltid en serie jag börjat titta på så vill inte börja om den inte är bra :)
14 December, 2015 #554
Samuel
Skribent

pm
Är de någon som har koll på klassikern The Simpsons. Vore nice att kolla på när man ska sova :) Tänkte börja se från start men hajar inte hur de ligger till med första avsnittet (säsong 1 avsnitt 1). Finns de nåt sånt? Har letat på Youtube men hittar bara en massa skit.
Finns de någon sida som Netflix, HBO eller liknande som har serien annars?
Hittar inte Simpsons på någon streamingtjänst. Känns knepigt att det är så. Men finns iallafall på DVD att köpa. http://cdon.se/film/the_simpsons_-_s%C3%A4song_1_(3_disc)...

14 December, 2015 #555
grandespove
Skribent

Reg: 28 November, 2013
PSN: Grandespove
Klan: InNo

pm

Jo jag gillade den men det är några år sedan och många bättre serier har kommit. Man var inte så kräsen på den tiden. Boken köpte jag för att det avslutades i en cliffhanger och jag ville veta vad som hände.

Under the dome finns också som bok av Stephen King. Den har jag läst istället för att se på serien som jag hade stor misstanke om att den skulle avslutas i förtid. Tegelsten till bok men intressant läsning om hur människor ändrar beteende när de blir instängda.