Forum / Nyheter / Recension: Infamous: Second Son [PS4]

Kopplade spel Konsol Lansering Betyg
Infamous: Second Son PS4 Lanserat 1pt1pt1pt1pt0pt 4.00
Sida: 1
18 Juni, 2014
Senast uppdaterad 20 December, 2014 av en moderator.
freddus
Skribent

Reg: 28 November, 2013
PSN: freddus

pm
Med en ny huvudkaraktär och nya superkrafter hoppas Sucker Punch att Infamous: Second Son ska ta serien till en helt ny nivå. Som ett av de första riktigt stora exklusiva spelen till Playstation 4 är förväntningarna höga. Lyckas de infria våra krav eller borde de ha fortsatt serien med samma krafter som i föregångarna?

Gå till nyheten
18 Juni, 2014 #2
Steefmachine
Speluppdaterare

Reg: 13 December, 2013
PSN: Steefmachine

pm
Tycker det är lite dåligt att dom inte ens nämner någonting ALLS om föregångarna.
19 Juni, 2014 #3
freddus
Skribent

Reg: 28 November, 2013
PSN: freddus

pm
Tycker det är lite dåligt att dom inte ens nämner någonting ALLS om föregångarna.

Jo du har rätt i att det är synd att de blundar för de tidigare inslagen. Skulle nog inte vara överraskad om det är något som valts bort ganska sent då det märkte att de inte fick in det i berättelsen på ett bra sätt.
19 Juni, 2014 #4
Libra-75
Medlem

Reg: 29 November, 2013
PSN: Libra-75

pm
Det enda som refererar till föregångarna är ju butikskedjan Cole McG's som finns lite överallt i staden. Annars är det som en komplett nystart, där det som hänt tidigare inte ens nämns. Gillar alla spelen, men håller definitivt Second Son som stark favorit av dessa. Ser fram emot DLC'n, så att man får spela det lite mer igen.
19 Juni, 2014 #5
Steefmachine
Speluppdaterare

pm
Det enda som refererar till föregångarna är ju butikskedjan Cole McG's som finns lite överallt i staden. Annars är det som en komplett nystart, där det som hänt tidigare inte ens nämns. Gillar alla spelen, men håller definitivt Second Son som stark favorit av dessa. Ser fram emot DLC'n, så att man får spela det lite mer igen.

Ja, men det känns bara som ett litet Easter Egg.
Däremot undrar jag varför det heter "Second Son"
om man tog alla audiofiler från infamous 2 får man iaf veta om "First sons" :)
finns ju mycket intressant som dom inte ens nämnde i second son.
denna gång använde dom även en riktig stad jämfört med infamous 1 och 2
20 Juni, 2014 #6
Libra-75
Medlem

pm
Ja, men det känns bara som ett litet Easter Egg.
Däremot undrar jag varför det heter "Second Son"
om man tog alla audiofiler från infamous 2 får man iaf veta om "First sons" :)
finns ju mycket intressant som dom inte ens nämnde i second son.
denna gång använde dom även en riktig stad jämfört med infamous 1 och 2

Ja, jag hade definitivt inte klagat om dom hade gjort spelet lite längre och ägnat lite mer tid åt storyn. Där dom t.ex. hade pratat om det som hänt tidigare.
20 Juni, 2014 #7
Steefmachine
Speluppdaterare

pm
Ja, jag hade definitivt inte klagat om dom hade gjort spelet lite längre och ägnat lite mer tid åt storyn. Där dom t.ex. hade pratat om det som hänt tidigare.

Eller haft en bättre slutstrid, typ att åka runt i stan som 2 betongmonster och slåss och riva hus :) lite värdelöst att få krafterna under slutstriden.. finns inte så mycket motivering att leka runt med den kraften i slutet efter sluttexterna rullat.
24 Juni, 2014
Senast uppdaterad 24 Juni, 2014.
Samuel
Skribent

Reg: 27 November, 2013
PSN: aiek

pm
En intressant recension. Infamous är ett riktigt stort spel men det är ändå något som gör att jag inte lockas till spelet. Tror det handlar om att det är så svårt att sätta sig in i spelet. Något man såklart råder bot på genom att spela det några timmar, men det är ändå något som stoppar mig även fast spelen fått goda betyg.
24 Juni, 2014 #9
Libra-75
Medlem

pm
En intressant recension. Infamous är ett riktigt stort spel men det är ändå något som gör att jag inte lockas till spelet. Tror det handlar om att det är så svårt att sätta sig in i spelet. Något man såklart råder bot på genom att spela det några timmar, men det är ändå något som stoppar mig även fast spelen fått goda betyg.

Tycker verkligen att du ska ge det en ordentlig chans. Om du fortfarande inte gillar det efter det så gillar du det inte helt enkelt. Alla tycker inte om samma saker (som tur är).
Sida: 1